    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Wed, 7 Apr 2021 14:58:26 +0200

    W dniu 2021.04.07 o 13:40, heby pisze:

    > Otóż to.
    > - Jakie Pan ma kwalifikacje na lekarza?
    > - Żyje od 40 lat i dobrze mi to wychodzi

    Co to wnosi do rozmowy - nic.

    > Tam są wie rzeczy: struktura zapisu bloków symulowanego dysk tak, aby
    > plik mógł rosnąc i redukować dynamicznie.
    >
    > To załatwia VM.
    >
    > I jest nastepna warstwa, to filesystem w systemie gościa.
    >
    > Maszyna ma w nosie co gość robi z emulowanym dyskiem i jaki ma na nim
    > filesystem. Ona tylko emuluje urzdzenie blokowe.

    A czym jest dysk? Ze tak zapytam bo może inaczej rozumiemy urządzenia
    blokowe

    > Innymi słowy maszyna wirtualna zajmuje sie tą łatwijeszą częscią.

    Tak ale skąd czerpie info właśnie z tego pliku co tlumacze ci byś tam
    zajrzał

    > Nie rozmuiesz. Prosty FS mogę sobie napisać. Pliki, duperele.
    >
    > Prawdziwe ciekawoski kryją się w lockach, wielodostepie, kronikowaniu,
    > GC i trim, translacji bloków w tle.

    Czemu tego nie sprawdzisz w innych Filesystemach chociać juz po
    ciekawostkach widać że to wykracza po za tą tematyke ale ty tego nie
    rozumiesz (Nie rozumiesz że Filesystem to tylko struktura) reszta jest
    gdzie indziej

    > I ma takie same problemy jak trzymanie pliku ZIP w pamięci i operowanie
    > na nim w realtime. ZIPy to nie filesystemy tylko storage. Pakuje się raz
    > i koniec.

    Masz uraz do ZIPa że tak sie na nie uparłeś znam kupe innych rozszerzeń
    np bin ktore przechowywują inne pliki (poslugując się twoim tokiem
    rozumowania)

    mam 3 obrazy zapisane w pliku bin i teraz zagadka jak do obrazka numer 2
    dodać kwiatek? Ty masz z tym problem ja nie mam problemu znająć
    zawartość bin by do obrazka nr 2 dodać kwiatek

    Dlatego jest bardzo ważne co w tym pliku twoim ma być ty tylko
    odpowiadasz pliki a to troche ogolna odp

    > No więc synchronizacje std::vector rozwiązuje kontroler pamięci czy
    > algrotym programu? Analogia wielodostępu do pliku wręcz idealna.

    > Ale nie odpowiedziłeś na pytanie. Kto gwarantuje spójnośc danych w
    > pliku, jesli dorywaja się do niego dwa procesy na raz. Mówje o spójności
    > tego mitycznego "formatu" który ma byc rozwiązaniem wszelakich problemów.

    Od kiedy Filesystm jest gwarantem spójności pliku? Są narzedzia do tego
    FS nic o spojnosci pliku nie wie

    > Struktura ma być odporna na wielodostęp. Inaczej: dowolna operacja na
    > pliku wykonana w procesie A ba być widoczna spójnie w procesie B.
    > Gwarantuje to *prawie* każdy filesystem.

    Pokaż jakiś przykład bo pierwsze słysze że Filesystem oodpowiada za
    spojność - jaką spójność masz na mysli bo moze znowu mowisz o czymś co
    zupelnie inaczej się nazywa

    > :D

    No wlasnie tylko tyle można zrobić z twoją próbą zbudowania czegokolwiek
    - uśmiechnąć się

    > Nic. Do kosza. Kronikwanie nie słuzy do ratowania dupy w przypadku padu
    > fizycznego dyku/partycji. Pomyliłeś z RAID.

    Wpisz "kroniki" w google a dowiesz się po co powstały bo tego nie wiesz.

    Inna bajka że co FS są inaczej implementowane

    > Wydaje mi się że wiem dostatecznie. Podpowiem Ci: do poprawiania
    > miękkich błedów, takich jak nieoczekiwane znikniecie zasilania. Dzięki
    > kronikom można okreslić jakiś poziom pewności, że sekwencyjny zapis
    > zadziałał w przewidywalny sposób, a nie wynikajacy z przypadku ułożenia
    > cache dysku lub tego że flash nie zdążył się na czas skasować.

    Zablysnąłeś wiedzą a ja na to powiem że mało wiesz

    > Zabieranie się za robotę a potem "optymalizowane" uważam za żałosne
    > podejście studenta na zaliczenie. Najpier należy zdobyć wiedzę, potem
    > pracować wiedząc co czyniąć.

    Ty nie zbierasz ty szukasz pomysłu który adoptujesz do wlasnego roziązania

    > To proste, mistrzu. Twój plik z maszyny wirtualnej to nie filesystem.
    > Więc nie rozwiązuje problemów. Twoje "zrób se pliki" nie rozwiązują
    > problemów, bo magia jest w "itd" które zgrabnie pomijasz mocą swojej
    > ignorancji.

    Ty pomijasz więcej niż ci sie wydaje ale cóż nie ja mam problem ale ty.
    Ja akurat pracuje na czymś podobnym co chcesz osiągnąć - zbudowałem to
    od zera wzorująć się na FAT32 i ntfs-3g i wlasnie VDI no ale co ja tam
    wiem według ciebie to jest za mało.