  • Data: 2009-07-21 14:44:28
    Temat: Re: Przewód do czujnika.
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:12d2.000003bf.4a65bd09@newsgate.onet.pl...

    > Czyli trzeba sam czujnik opatrzyc w kawalek kabelka sztywnego i
    podlutowac linke
    > dopiero na zewnatrz takiej metalowej tulejki/innej obudowy?

    tak by było najlepiej - linkę ewentualnie można odsłonić i zalutować a
    następnie złącze w całości zalać odpowiednią zalewą (woda idzie w lince
    ale także między przewodami w kablu)

    > Wogole czy ds-y 1820 padaja jakos specjalnie? Mam 11 sztuk i dwie z nich
    wisza
    > za oknem pod daszkiem, taka blacha przykrecona do skrzydla od zewnatrz,
    juz od 4
    > lat i ani jeden nie zdechl a sa tylko przylutowane i owiniete "szkotem".
    Zdechl
    > za to jeden z czujnikow wewnatrz (jakby mu sie kalibracja rozjechala i
    pokazuje
    > temperature mniejsa o jakies 70 stopni).

    Nie wiem czy padają "specjalnie", ale faktem jest że padają i to w różny
    sposób i jakość tych czujników określiłbym jako umiarkowaną. Jednym z
    popularnych "padów" jest właśnie 70 stopni. Zdarzają się jednak i inne,
    trudniejsze do stwierdzenia. Na przykład: 70 stopni pojawia się zamiast
    jednej lub kilku konkretnych temperatur (z dokładnością do 1 bitu) czyli
    np. mamy 30.000C, 30.125C 70C 30.375C itd. Jeśli taki błąd wystąpi dla
    dwóch punktów: np. -40C i +65C to użytkownik nawet nie będzie o tym
    wiedział. Mam podejrzenie, że ten ostatni błąd występował w całej serii
    czujników, które to - a jakże - trafiły na rynek. Zdarza się też znaczne
    pogorszenie dokładności. Należy też mieć na uwadze, że dość łatwo
    uszkodzić te czujniki nawet niewielkimi przepięciami - jest to po prostu
    delikatna struktura praktycznie bez żadnych zabezpieczeń. Być może na
    rynek trafiają podróbki ale całkiem możliwe, że nie jest to po prostu
    udany produkt a producent, jak wiadomo, będzie do samego końca udawał, że
    wszystko jest pięknie.
    W przypadku amatorskiego pomiaru temperatury w sumie nie przejmowałbym się
    tym za bardzo. Do zastosowań profesjonalnych IMHO te czujniki nie nadają
    się.

    e.