  • Data: 2009-07-21 14:53:23
    Temat: Re: Przewód do czujnika.
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h44int$pjn$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale jak czujnik polutuje na krótko do takiego przewodu oczywiscie
    izolujac
    > zyly od siebie, wepchne w rurkę i zaleje jakimś elastycznym klejem
    "zalewą"
    > to powinno być szczelne.

    Jeśli zalewa całkowicie odgrodzi kabel od czujnika to powinno być ok,
    chociaż należy pamiętać, że zmiany temperatury tej rurki wywołają zmiany
    ciśnienia i będzie to dodatkowy bodziec do transportu syfu po kablu. Mój
    eksperyment w tym zakresie skończył się tak, że czujnik przestał działać
    po około miesiącu (ale traktowany był źle - duże zmiany temperatur,
    wilgotność do 100% z kondensacją, czasem oblodzenie). Zrobiłem mniej
    więcej podobnie - nóżki czujnika zalane całkowicie, przewód zalutowany i
    zalany. Okazało się, że woda przedostała się po nóżce czujnika pod zalewą.
    Nóżka ugniła i odpadła. Później w czasie sprawdzania okazało się, że
    oprócz tego uszkodzenia mechanicznego czujnik był padnięty.

    e.