  • Data: 2021-02-12 20:45:24
    Temat: Re: Przydźwięk przy nadawaniu (transceiver UHF)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli wychodzi na to, że uszkodzony był mikrofon w sumie.

    Tak może być, choć bez mikrofonu przydźwięk też był, zarówno z rozwartym
    jak ze zwartym wejściem mikrofonowym.

    > Nie musiałeś robić stabilizacji zasilania nowego mikrofonu, jemu
    > wystarczy podać przez opornik zasilanie korzystając z jakiegoś
    > niższego niż główne.

    Tak chciałem i podałem na początku 5V, które było, ale terkotało (cyfrowy
    syf). Potem chciałem podać 12V ale stwierdziłem, że też się może wzbudzać
    właśnie przez te 12V, więc już zrobiłem taką stabilizację.

    > Jeśli był to mikrofon pojemnościowy/elektretowy i chyba miał wzmacniacz
    > :) a nie dynamiczny to uszkodzenie mikrofonu powoduje wzrost rezystancji
    > w całym obwodzie, łącznie z linią zasilania i przydźwięk ma się gdzie
    > rozbujać, tym bardziej że zaraz zostaje wzmocniony przez IC113.

    No dobra, ale mikrofonu nie było, leżał sobie grzecznie obok :)

    > Trzeba to było wykonać po odpięciu kabla z PTT od radia i dokonać
    > zwarcia PTT bezpośrednio na gnieździe, przynajmniej miałbyś pewność że
    > brumienie pochodzi z obwodu samego mikrofonu/kabla.

    Tak robiłem na początku. Jak już poskładałem i działało to nie sprawdzałem
    dalej.

    Albo dobry mikrofon :)

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego