  • 21. Data: 2012-01-23 17:14:55
    Temat: Re: Pspice, narastająca amplituda nie działa dalej
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Ale to nacisnięcied i puszczenie Alt w desqview było bardzo ważne i
    > nie mogło byc przykrywane przez driver klawiatury. Trafił do mnie
    > kiedyś taki i miałem spory kłopot.

    A przypadkiem nie było tak, jak w produktach MS, że alt wchodził do
    menu, ale można było menu wywołać jakimkolwiek skrótem dostępnym z menu?
    Nie to, żebym coś sugerował, tak sobie tylko myślę.

    > Edytor Borlanda nie miał znajdź i zastąp? Nie wierzę. Na szczęście mam
    > starego TrupoPaszczala na dysku (legalny - Borland kiedyś udostepnił
    > TP3 i TC) i jak wół jest - Ctrl-Q A.

    Zwrócę nieśmiało uwagę, że TP3 i TC raczej nie generowały kodu dla 51.
    Zresztą raczej chodziło o coś troszkę innego, co znam akurat z edytora w
    XTree Gold, a czego przez ^QA nie zrobisz - usunięcie np trzeciego słowa
    z linijki. Jak masz do powtórzenia w 300 linijkach (a nie raz i nie dwa
    tego typu operacje musiałem wykonywać) - takie makro naprawdę się
    przydaje. Używało się, podobnie jak w produktach Borlanda, skrótów z
    WordStara. Nie raz i nie dwa tego używałem, i nie powiem, żeby nie raz i
    nie dwa taki program się nie przydał. Na dodatek można było tych makr
    zdefiniować 10 czy 12, nie pamiętam już, na dodatek można było wołąć je
    z innych makr (w XTGold).

    Pozdrawiam

    DD

  • 22. Data: 2012-01-23 17:51:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale to nacisnięcied i puszczenie Alt w desqview było bardzo ważne i
    > nie mogło byc przykrywane przez driver klawiatury. Trafił do mnie
    > kiedyś taki i miałem spory kłopot.

    Nie wiem co to desqview więc też nie wiem na czym ważność Alt polegała.
    Driver przetrzymywał Alt na chwilę, jak potem był inny klawisz niż
    a,c,e..... to wyrzucał nacisnięcie i puszczenie Alt dalej.
    Nie wiem, czy to by stanowiło problem, czy nie.

    > Edytor Borlanda nie miał znajdź i zastąp? Nie wierzę. Na szczęście mam
    > starego TrupoPaszczala na dysku (legalny - Borland kiedyś udostepnił
    > TP3 i TC) i jak wół jest - Ctrl-Q A.

    Używałem innego edytora i kompilatora Turbo-C z linii. Ze środowiskiem nie
    umiałem dojść do ładu z powodu braku RTC.

    chyba {
    Ten edytor miał jednoliterową nazwę (e może n - nie pamiętam) i nigdy nie
    otwierał żadnego okienka, w którym można by wpisać tekst do znalezienia i
    zastępujący dlatego sądzę, że nie miał znajdź-zastąp (napisałem "wydaje mi
    się").
    Używałem go bo pokazywał parę do nawiasu za którym jest kursor (ten drugi
    nawias mrugał), co mi jakoś w Prologu się przydawało. Już nie pamiętam, ale
    zgubienie nawiasu w Prologu chyba skutkowało błędem dopiero na końcu całego
    pliku i trudnością odszukania gdzie faktycznie jest błąd. Pozwalał też
    skakać do nawiasu stanowiącego parę do danego. Jak zmieniałem globalnie
    koncepcję to możliwość skakania do sparowanych nawiasów jakoś mi się w
    makrach przydawała aby przeedytować całą masę zapisanych faktów (dla mnie
    Prolog to zapisywanie zestawu faktów).
    } // chyba

    Nie uwierzysz (dwa razy):
    - w tym Prologu miałem napisać "System Ekspertowy (czy jak to się zwało) do
    projektowania przetwornic DC/DC",
    - w ramach poznawania języka napisałem asembler 51.
    P.G.

  • 23. Data: 2012-01-23 18:02:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    >>> struktury (opisy mnemoników 51-ki). Zmiana koncepcji - rezygnacja z

    > Zwrócę nieśmiało uwagę, że TP3 i TC raczej nie generowały kodu dla 51.
    Opisy mnemoników to fragment kodu źródłowego asemblera 51, a nie programu na
    51.
    P.G.

  • 24. Data: 2012-01-23 18:23:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > Nie wiem co to desqview więc też nie wiem na czym ważność Alt polegała.

    Desqview to było genialne środowisko wielozadaniowe dla DOSa. W
    tamtych czasach na 386DX-20 dało się pracować na kilku taskach
    równocześnie bezbolesnie.

> [...]
    > Nie wiem, czy to by stanowiło problem, czy nie.
    > Używałem innego edytora i kompilatora Turbo-C z linii. Ze środowiskiem nie

    Dla mnie edytor Borlanda był dobry, bo wtedy wszyscy jeszcze
    uzywalismy bardzo kultowego WordStara. I zgadzały się skróty
    klawiszowe...
    Przestawienie sie na styl Mikrego szlo mi z bólem. Do dzisiaj zdarza
    mi się, jak jestem bardzo zmęczony, zamiast przytrzymać Shifta,
    sięgnąć do Ctrl-K i zastanawiać się, co ja robię!?

    > RTC.

    Chwilowe zacięcie - Real Time Clock?

    [...]

    > Nie uwierzysz (dwa razy):
    > - w tym Prologu miałem napisać "System Ekspertowy (czy jak to się zwało) do
    > projektowania przetwornic DC/DC",

    O!

    > - w ramach poznawania języka napisałem asembler 51.

    A o tym to chyba nawet czytałem :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2012-01-23 18:27:35
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-01-23 19:02, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Opisy mnemoników to fragment kodu źródłowego asemblera 51, a nie
    > programu na 51.

    A edytor TP czy TC to może na kodach binarnych rozkazów działał? Mnie
    się jednak wydaje, że pisało się kod źródłowy, potem kompilowany i
    linkowany, a wszystko z poziomu IDE (którego częścią był wspomniany
    edytor) jak to teraz się nazywa, ale może źle pamiętam ;)
    W każdym razie nie przypominam sobie, żeby TP czy TC w jakiejkolwiek
    wersji nadawał się do pracy z 51, stąd moja uwaga, i do niczego więcej
    się nie odnoszę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 26. Data: 2012-01-23 19:02:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    [...]

> [...]
    > W każdym razie nie przypominam sobie, żeby TP czy TC w jakiejkolwiek
    > wersji nadawał się do pracy z 51, stąd moja uwaga, i do niczego więcej

    To, że czegoś nie zrozumiałeś usiłujesz przykryć tupetem. Źle robisz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2012-01-24 09:55:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Desqview to było genialne środowisko wielozadaniowe dla DOSa. W
    > tamtych czasach na 386DX-20 dało się pracować na kilku taskach
    > równocześnie bezbolesnie.

    Nigdy nie miałem podzielnej uwagi i nie miałem potrzeb wielu tasków.

    > Dla mnie edytor Borlanda był dobry, bo wtedy wszyscy jeszcze
    > uzywalismy bardzo kultowego WordStara. I zgadzały się skróty
    > klawiszowe...

    Ja się nauczyłem pracować z linii i z innym edytorem, którego skróty znałem
    a na Borlanda czy WordStara musiałbym się boleśnie przestawiać. Możliwie, że
    na moim PC z dwoma FDD320 i bez HD ze środowiskiem było więcej wachlowania
    dyskietkami niż byłem w stanie zdzierżyć, ale tego nie jestem pewien.

    > Chwilowe zacięcie - Real Time Clock?

    Tak. Pecet miał ciągle 1 stycznia 1980 (chyba), a mi się nie chciało przy
    każdym włączeniu ustawiać czasu (nie było mi to do niczego potrzebne). Przy
    próbach ze środowiskiem po prostu nie wiedziałem że ono coś tam uzależnia od
    dat plików i nic mi nie działało. Poprawiałem program, a on się zachowywał
    jakbym nic nie poprawił (linkował się wczorajszy obj (bo był z godziny 3, a
    *.c z 1), albo w ogóle uznawał, ze nie trzeba nic robić i odpalał mi
    wczorajsze exe). Debugger też głupiał mając niezgodne exe z *.c.
    Uznałem, że środowisko nie działa i spokojnie dalej sobie pracowałem z
    linii.
    Dopiero jak kupiliśmy Turbo C++ 1.0. (ile myśmy się naszukali gdzie by to
    można (w 1990) kupić) to nauczyłem się używać środowiska.

    > O!
    Mój profesor miał ambitne plany. Najpierw miałem się zająć analizą i syntezą
    mowy bazując na Commodore 64 ;-) które przywiózł ze sobą z USA. Ale jak
    stwierdziłem, że zrobienie inteligentnie rozmawiającego komputera (taki był
    cel) mnie przerasta to spuścił z tonu i miał być 'tylko' system Ekspertowy.
    Piętro niżej byli eksperci od tego. Nie mogłem się z nimi dogadać. Ja
    myślałem tylko o problemach układowych, a dla nich kluczowym zagadnieniem
    była dopuszczalna temperatura rdzenia. Potem eksperci wyjechali i zostali za
    granicą.
    P.G.

  • 28. Data: 2012-01-24 10:01:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > W każdym razie nie przypominam sobie, żeby TP czy TC w jakiejkolwiek
    > wersji nadawał się do pracy z 51,

    Pośrednio się nadawał (jako narzędzie służące do zrobienia narzędzia).
    P.G.

  • 29. Data: 2012-01-25 22:40:36
    Temat: Już działa, dzięki
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Tomi" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Może ktoś ma pomysła jak skonfigurować Pspica żeby dokonać analizy
    > sinusoidą, ale narastającą ?
    >
    > Pozrawiam
    > Tomi

    Dziękuje panowie, działa mi jak trzeba.