    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Date: Tue, 30 Mar 2021 00:49:27 +0200

    On 29.03.2021 11:55, Marek wrote:

    > Zakładam, że dostarczyciel usługi w chmurze ma na backendzie redundancję
    > i nie muszę się przejmować rodzajem nośnika.

    Takie założenie może się niestety skończyć koniecznością wdrażania
    "disaster recovery plan". Vide niedawna informacja dla klientów
    dostarczyciela tego typu usług. Dobrze jeżeli takowy posiadasz. Innymi
    słowy bez dodatkowych opłat i działań nie masz jakoś szczególnie
    większej pewności, że Twoje dane będą jutro tam gdzie ich oczekujesz niż
    ta, którą możesz sobe zapewnić odpowiednio skonfigurowanym NASem.

    > Nie uważasz, że VPS użyty tylko jako storage to overkill?

    Niekoniecznie. Jeżeli to co aktualnie wynajmujesz jest jak mówisz drogie
    to VPSa, (który i tak będzie słabszy niż komputer w przeciętnym
    prosumerskim NASie) można mieć za kilka dulary miesięcznie. Cena
    oczywiście pójdzie w górę wraz z pojemnością jaka Ci jest potrzebna, ale
    wcale do obsługi tej pojemności wcale nie potrzebujesz ,,wypasionego"
    VPSa. A prosty i tani to wcale nie jest overkill. Jak wspomniałem sporo
    mocniejsze komputery potrafią siedzieć w NASach.