    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Quiz UPSowy - ktoś zna odpowiedź?
    Date: Thu, 10 Sep 2020 13:32:58 +0200

    2020-09-10 o 13:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Tu, jak rozumiem, przedmiotem wynalazku miało być perpetum mobile.

    A czy to taki znów absurdalny przedmiot? Ludzie od początku ludzkości
    kombinują jak je otrzymać. Niektórzy uczeni mówią dziś "nie da się", i
    to demotywuje dużą część badaczy przedmiotu - no ale wszechświat
    jednak jakoś się kręci... skąd czerpie na to energię? Przecież nie "z
    zewnątrz". No to może właśnie z UPSa? :)

    > Poza tym racja -- "nie należy tak robić" jest z reguły słabym
    > argumentem.

    Otóż to. Doświadczenia, jakkolwiek durnie by nie wyglądały, zawsze mogą
    czegoś nauczyć. Jeśli nie ludzkość, to chociaż badacza (jeśli przeżyje
    doświadczenie).

    Mateusz