  • 21. Data: 2009-01-10 12:25:02
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-10 11:21:51 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale DVD jest dla ludzi, zeby byli szczesliwsi.
    > HDMI tez.

    Mnie tam nie daje to poczucia szczęścia...
    Czas spędzany przed TV uczy ludzi bierności, szczególnie jest to
    niebezpieczne w przypadku dzieci, które dopiero uczą się życia.
    Zwłaszcza im trzeba pokazywać realny świat, czy prawdziwe relacje
    międzyludzkie, a nie jako substytut świętego spokoju gapienie się w
    szklany ekran z którego sączy się fikcja przeplatana blokami
    socjotechniki. To nie jest szczęście, choć oczywiście niektórzy
    architekci społeczni bardzo by chcieli żeby tak było.
    A większość nowych technologii raczej służy do wyciągnięcia nowych
    pieniędzy z kieszeni klienta, wmawiając mu że ta nowość to jest coś,
    czego potrzebuje, co da mu szczęście, bo to co kupił poprzednio rok
    temu okazało się że oczekiwanego szczęścia jednak nie przyniosło.

    > Ale dobry telefon to jednak fajna zabawka

    Fakt, dobre stwierdzenie z tą zabawką. Czemu kupujemy nowy? Bo się zepsuł?
    Nie. Bo zabawka się znudziła.

    --
    DJ

  • 22. Data: 2009-01-10 13:25:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 13:25:02 +0100, DJ wrote:

    >Mnie tam nie daje to poczucia szczęścia...

    Ale najwyrazniej innym film daje szczescie :-)

> [...]
    >niebezpieczne w przypadku dzieci, które dopiero uczą się życia.
    >Zwłaszcza im trzeba pokazywać realny świat, czy prawdziwe relacje

    Ale realny swiat to wlasnie DVD :-)
    Czy zaproszenie kolezanki na ogladanie filmu :-)

> [...]
    >socjotechniki. To nie jest szczęście, choć oczywiście niektórzy
    >architekci społeczni bardzo by chcieli żeby tak było.

    Co bys nie kombinowal - byl teatr i ludzie do niego chodzili,
    bylo kino i ludzie do niego chodzili. Powstala telewizja i ludzie
    chetnie ogladali.
    A DVD to po prostu lepsza wersja powyzszego.

    I z programu polowa wybiera Dynastie, a druga polowa dobre mordobicie
    czy ostra strzelanke :-)

> [...]
    >czego potrzebuje, co da mu szczęście, bo to co kupił poprzednio rok
    >temu okazało się że oczekiwanego szczęścia jednak nie przyniosło.

    No coz - czasem tak jest, ale elektronika robi jednak duzy postep.
    40" talewizor niektorym sie bardzo podoba, no i nie zajmuje pol
    mieszkania.

    DVD i HDMI to zle przyklady - tzn sa technologicznym osiagnieciem.

    >Fakt, dobre stwierdzenie z tą zabawką. Czemu kupujemy nowy? Bo się zepsuł?
    >Nie. Bo zabawka się znudziła.

    Albo dlatego ze nowy ma fotoaparat, MMS, dyktafon, bluetooth,
    wspolpracuje z GPS, ma mp3, ksiazki mozna poczytac.
    Oczywiscie moge chodzic ze starym telefonem i nowym foto, dwoma
    GPS'ami i palmtopem. Albo z mapa i notesem.

    A tak w sumie to po co ci telefon ? Jeszcze 10 lat temu nie miales i
    byles szczesliwy. 100 lat temu z kawalkiem w ogole zadnych telefonow
    nie bylo i ludzie piekne listy pisali. A 5000 lat temu nie pisali i
    tez byli szczesliwi.

    Po co ci komputer, newsy ? Samochod ?

    Fakt ze skala i kierunek tego postepu i mnie sie czasem nie podoba ..

    J.

  • 23. Data: 2009-01-10 16:04:09
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    DJ wrote:
> [...]
    > święta, ani nie gonię za najnowszym trendy telefonem z wyprz, co też mi
    > teleekran kazał. Tylko czemu masy za tym lecą? Czasem ciężko mi pojąć.

    Najlepszy numer to z high definition wyszedl. Chyba nikt tego nie
    kupuje, bo po co? Blu-ray ma laser na 1 rok, najtansza kamera HD
    kosztuje ?500, programy w telewizji HD sa cale (chyba) 2... i co? I to,
    ze jak cos chcesz wyciac z filmu nagranego u cioci na imieninach, to
    potem kompresujesz 10h. Sensu nie widze.

    No dobra - musze sie przekonac ze sensu nie widze, bo pierwsza polowa
    chce kamere. I nie wiem co wybrac ;-(

    --
    Jerry1111

  • 24. Data: 2009-01-10 19:38:37
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-10 14:25:43 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Albo dlatego ze nowy ma fotoaparat, MMS, dyktafon, bluetooth,
    > wspolpracuje z GPS, ma mp3, ksiazki mozna poczytac.

    Tylko czy tego wszystkiego się używa? czy na to jest czas ochota i
    potrzeba? Czy tylko niezmierny spokój ducha że to wszystko mam? i użyję
    raz w roku, no może dwa.

    > Oczywiscie moge chodzic ze starym telefonem i nowym foto,

    Co jest rozwiązaniem dużo lepszym to osobne foto, i tak jak ja, dobrze
    o tym wiesz.

    Swoją drogą ciekawe czemu jeszcze nie mamy na rynku dostępnych
    pralko-suszarko-zmywarko-lodówko-odkurzaczo-maglowni
    co-froterek, z
    opcjonalną funkcją domofonu, playera mp3, DVD, kamery, telefonu,
    gadugadu, itd. Jakośtak nikt nie był genialny żeby sprzedawać kombajn
    domowy do wszystkiego. A szkoda. Taki trendy kombajn szedłby jak świeże
    bułeczki, gdyby tylko wcisnąć konsumentom że jest to coś czego bardzo
    potrzebują na codzień. A jeszcze do tego dałoby się dorobić korzystny
    abonament.

    Wszystko jest teraz kwestią wciśnięcia w ludzkie umysły, że to coś jest
    im niezbędne. Ludzie przestają myśleć samodzielnie. I to jest
    niepokojące, a nie sam fakt że mamy dostępne jakieś technologie. Ale to
    że łykną wszystko, nawet jeśli zostaną tym zniewoleni jeszcze bardziej.
    Oczywiście wszystko pod przykrywką nowoczesności i szczęścia.

    --
    DJ

  • 25. Data: 2009-01-10 20:32:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 20:38:37 +0100, DJ wrote:

    >Tylko czy tego wszystkiego się używa? czy na to jest czas ochota i
    >potrzeba? Czy tylko niezmierny spokój ducha że to wszystko mam? i użyję
    >raz w roku, no może dwa.

    Sie uzywa. Ra na pol roku .. ale i spokoj wazna rzecz.

    >Co jest rozwiązaniem dużo lepszym to osobne foto, i tak jak ja, dobrze
    >o tym wiesz.

    Jest, ale ma jedna wade - zazwyczaj nie chodze z foto.
    I wtedy sie przydaje ten w komorce.

> [...]
    >domowy do wszystkiego. A szkoda. Taki trendy kombajn szedłby jak świeże
    >bułeczki, gdyby tylko wcisnąć konsumentom że jest to coś czego bardzo

    Swieze buleczki tez moglby robic.
    Ale .. zapomniales stare ksiazki ? Juz ci sie nie marzy robot ktory
    posprzata, upierze, pozmywa naczynia, a moze nawet i herbate poda ?

    No to kiedys takie beda.

    J.

  • 26. Data: 2009-01-10 20:34:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale DVD jest dla ludzi, zeby byli szczesliwsi.
    > HDMI tez.

    A szczególnie od HDCP też są szczęśliwsi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2009-01-10 20:39:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Najlepszy numer to z high definition wyszedl. Chyba nikt tego nie
    > kupuje, bo po co? Blu-ray ma laser na 1 rok, najtansza kamera HD
    > kosztuje ?500, programy w telewizji HD sa cale (chyba) 2... i co?

    Chyba w kulki lecisz. W samej n'ce jest 9 kanałów HD, w innych
    platformach znajdzie się jeszcze kilka innych.
    Ja widzę wyraźną różnicę w jakości filmu puszczanego równolegle na HBO i
    HBO HD. I zdecydowanie opowiadam się docelowo za wszystkimi kanałami w
    rozdzielczości HD. O Bluray'u nawet nie myślę bo po co, jak mam na
    satelicie dużo filmów dobrej jakości do wyboru. Pozostaje też VOD.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 28. Data: 2009-01-10 20:52:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 21:34:03 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >A szczególnie od HDCP też są szczęśliwsi?

    Szczesliwsi niz ci co maja composite NTSC na 50 calach :-)

    J.

  • 29. Data: 2009-01-10 21:02:58
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    DJ wrote:

    > Tylko czy tego wszystkiego się używa? czy na to jest czas ochota i
    > potrzeba? Czy tylko niezmierny spokój ducha że to wszystko mam? i użyję
    > raz w roku, no może dwa.

    Uwierz mi - uzywa sie. Telefon, w nim Word/Excel/Acrobat Reader. Wsiadam
    do samochodu i ten sam telefon ma GPS. Trzeba zrobic zdjecie/krociotki
    film - wszystko jest w kieszeni.
    Jak kupowalem, to sie troche zastanawialem "a na ch** mi to". Okazalo
    sie ze jednak wiekszosci 'bajerow' uzywam.

    --
    Jerry1111

  • 30. Data: 2009-01-10 21:08:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Chyba w kulki lecisz. W samej n'ce jest 9 kanałów HD, w innych
    > platformach znajdzie się jeszcze kilka innych.

    A, jak w Polsce to ja nie wiem. U mnie (podobno) sa 2 naziemne. Maja byc
    docelowo 4. Na satelicie nie wiem, bo nie mam.

> [...]
    > rozdzielczości HD. O Bluray'u nawet nie myślę bo po co, jak mam na
    > satelicie dużo filmów dobrej jakości do wyboru. Pozostaje też VOD.

    No wlasnie pozostaje tylko satelita (z racji cen filmow/odtwarzaczy
    blu-ray). Tego cholerstwa pewnie sie nawet przegrac nie da.

    --
    Jerry1111