    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulator mocy fazowy, czy grupowy?
    Date: Sat, 13 Feb 2021 22:50:44 +0100

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Lepiej byś napisał jak się składowa stała wynikająca z niepełnych cykli podoba
    licznikowi.

    Elektronicznemu jeden pies, a mechanicznemu to trudno zgadnąć. Starsze
    modele przy obciążeniu nieliniowym potrafiły kręcić w niewłaściwą
    (zdaniem elektrowni) stronę. Potem pododawali jakieś zapadki.

    > Nie znam nikogo kto by się przejmował tym co się podoba nie jego transformatorowi.

    No to żeby się ten nikt niechcący nie ździwił. Nie mam niestety danych
    od producenta, więc trudno powiedzieć kiedy to się dokładnie stanie, ale
    każdy transformator da się nasycić dostatecznie dużą składową stałą. To
    może być przy znacznie niższym prądzie, niż intuicja podpowiada. Od
    dawna chodzi mi po głowie pomysł na wynalazek potrafiący rozbujać
    osiedlową trafostacją do blackoutu. Się kiedyś zmuszę i to przeliczę.

    Pozdrawiam, Piotr