  • 1. Data: 2021-02-10 14:32:25
    Temat: Regulator mocy fazowy, czy grupowy?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jaki regulator mocy będzie lepszy do grzałki 3 kW. Grupowy, czy fazowy?
    Według mnie lepszy fazowy, bo grzałka będzie pracować bardziej
    "płynnie". Przy grupowym będzie dostawać krótsze lub dłuższe impulsy
    pełnego napięcia, co mi się mniej podoba.
    Jacek

  • 2. Data: 2021-02-10 15:03:48
    Temat: Re: Regulator mocy fazowy, czy grupowy?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 14:32, Jacek pisze:
> [...]
    > "płynnie". Przy grupowym będzie dostawać krótsze lub dłuższe impulsy
    > pełnego napięcia, co mi się mniej podoba.

    Regulacja fazowa generuje bardzo dużą ilość zakłóceń.

    W przypadku regulacji fazowej wyposażonej dodatkowo w detektor przejścia
    przez zero ilość zakłóceń jest sprowadzona do najniższego, możliwego
    poziomu.

    W przypadku grzałek, najlepszy sposób regulacji to regulacja grupowa.

  • 3. Data: 2021-02-10 15:43:22
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 10/02/2021 o 14:32, Jacek pisze:
> [...]
    > "płynnie". Przy grupowym będzie dostawać krótsze lub dłuższe impulsy
    > pełnego napięcia, co mi się mniej podoba.

    Zdecydowanie grupowy.
    Czas reakcji grzałki jest bardzo długi.
    A w zbiorniku z wodą jeszcze dłuższy.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 4. Data: 2021-02-10 15:56:25
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 10.02.2021 o 15:43, Adam Górski pisze:

    > Zdecydowanie grupowy.
    > Czas reakcji grzałki jest bardzo długi.
    > A w zbiorniku z wodą jeszcze dłuższy.

    Grupowy ok, tylko należy brać pod uwagę "szarpanie" prądem. Ja dawno
    temu miałem taki regulator i sterowałem grzałką chyba 2kW. Widać było
    pulsujące oświetlenie w mieszkaniu. Ale to może było spowodowane słabą
    jakością linii zasilającej lub połączeń. W każdym razie może być to
    widać. Czym większa moc tym bardziej.

  • 5. Data: 2021-02-10 17:22:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 10/02/2021 o 15:56, szod pisze:

> [...]
    > pulsujące oświetlenie w mieszkaniu. Ale to może było spowodowane słabą
    > jakością linii zasilającej lub połączeń. W każdym razie może być to

    Kiedyś to były żarówki. Dzisiaj są ledy i raczej nie zobaczysz bo
    przetwornica w żarówce ledowej to raczej skompensuje.

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 6. Data: 2021-02-10 19:24:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 lutego 2021 o 14:32:27 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > "płynnie". Przy grupowym będzie dostawać krótsze lub dłuższe impulsy
    > pełnego napięcia, co mi się mniej podoba.
    Autotransformator sterowany silnikiem albo ręką.

  • 7. Data: 2021-02-10 19:52:15
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 15:03, Uzytkownik pisze:

    > W przypadku regulacji fazowej wyposażonej dodatkowo w detektor przejścia
    > przez zero ilość zakłóceń jest sprowadzona do najniższego, możliwego
    > poziomu.

    To jakaś nowa technologia?

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2021-02-10 20:44:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 19:52, Desoft pisze:

    > To jakaś nowa technologia?

    Nie nowa technologia tylko przejęzyczenie :)

    Chodziło mi oczywiście o regulację grupową.

  • 9. Data: 2021-02-13 21:57:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek wrote:

    > Jaki regulator mocy będzie lepszy do grzałki 3 kW. Grupowy, czy fazowy?
    > Według mnie lepszy fazowy, bo grzałka będzie pracować bardziej
    > "płynnie".

    Taka grzałka ma potężną bezwładność termiczną, więc to bez znaczenia,
    czym ją będziesz zasilał, wszystko sobie uśredni. Sensownie zrobione
    zasilanie grupowe będzie generowało mniejsze zakłócenia, co może mieć
    znaczenie. Tylko włączaj na pełne cykle, by wyzerować składową stałą,
    która się może nie spodobać stacji transformatorowej.

    > Przy grupowym będzie dostawać krótsze lub dłuższe impulsy
    > pełnego napięcia, co mi się mniej podoba.

    Tobie może nie, ale bang-bang jest sterowaniem optymalnym dla problemów
    liniowych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2021-02-13 22:39:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 lutego 2021 o 21:57:20 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > która się może nie spodobać stacji transformatorowej.
    > Tobie może nie, ale bang-bang jest sterowaniem optymalnym dla problemów

    Lepiej byś napisał jak się składowa stała wynikająca z niepełnych cykli podoba
    licznikowi. Nie znam nikogo kto by się przejmował tym co się podoba nie jego
    transformatorowi.