    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Resetowanie sie programatora czasowego
    Date: Fri, 14 Jan 2022 21:19:05 +0100

    On Fri, 14 Jan 2022 19:40:12 +0100, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > To są retrofity wkładane w oprawę
    > świetlówkową bez jej zmian.
    > Jak będę miał kaprys (albo retrofit się zepsuje, a
    > drogie są) to znów włożę porządną
    > świetlówkę akwarystyczną T-8.
    > V.2, można je wkładać w oprawy świetlówkowe z
    > klasycznym balastem i starterem, jak i w nowsze z elektronicznym (z
    > elektronicznymi
    > retrofity mają większe problemy).

    No cóż, resety od układu zapłonowego świetlówek u takich timerow się
    zdarzają, mam kilka u siebie w akwarium. Najbardziej odporny wydaje
    się taki kupiony gdzieś w połowie lat 90 Metronu, który za backup
    czasu używa jedną baterię AAA. Dziś chyba nie do dostania.
    Najgorszy jaki miałem to taki potrójny w jednej obudowie (3
    niezależne timery) kupiony w 2000r. Praktycznie codziennie przy
    włączaniu lub wyłączaniu świetlówki ok 20W wieszał się lub resetował.
    Rozwiązaniem problemu resetu jest timer mechaniczny ale ma wadę, że
    przy przerwach w dostawie prądu musisz mu na nowo ustawić bieżący
    czas bo przesuną się godziny off/on.

    Co do retrofitów. Polecam akwarystyczne LED ale koniecznie z
    możliwością ustawiania temperatury barwowej (np. marki Chihiros WRGB
    II lub tańszy model ARGB). Rośliny, ryby, krewetki (szczególnie te
    naturalnie czerwone) pięknie się wybarwiają. Kilku akwarystów,
    którzy mnie odwiedzili nie rozpoznali popularnych gatunków typu
    bystrzyk Amandy w tym świetle (wybarwia się fantastycznie). Na prawdę
    polecam. Nie potrzebują timera (maja własny), dodatkowo masz
    bezstersującą symulacje wschodu/zachodu.

    --
    Marek