    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RoHS - nic nie rozumiem
    Date: Wed, 4 Jun 2014 20:01:23 +0200

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:lmniid$6s6$1@speranza.aioe.org...

    > Z powodu ROHS? Byłbym baaaardzo zdziwiony gdyby cokolwiek wystrzelonego
    > poza atmosferę było w tej technologii.

    Czytałem, że z powodu whiskersów (może technologia Pb, ale trafił się
    element PbF).

    Nie pamiętam szczegółów, ale było, że NASA robiła analizę. Najlepsze zdjęcia
    technologii PbF jakie znam to na stronie NASA.

    Czytałem to (o satelitach i elektrowni) dawno. Na pewno jeszcze przed
    pierwszym sygnałem o problemach Toyoty. Pamiętając o tym od razu
    powiedziałem, że Toyota to whiskersy. Potem jak było, że dywaniki to byłem
    zawiedziony, że się pomyliłem.

    Teraz poszukałem. Wygląda na to, że problem "Whisker Failures" był znany (w
    odniesieniu do satelitów) jeszcze przed RoHS. To by wyjaśniało dlaczego
    mogłem to dawno czytać.
    http://nepp.nasa.gov/whisker/failures/index.htm

    Skoro był znany to jak się paru kolesi spotkało i się zastanawiali jak by tu
    zwiększyć sprzedaż elektroniki to rozwiązanie mieli gotowe - tylko
    zastosować.
    Producenci samochodów i sprzętu medycznego pozazdrościli tym od TV i komórek
    (jakaś sprawiedliwość musi być) i niedługo poziom promieniowania różnych
    tomografów itp. będzie obsługiwany jak gaz w Toyotach tylko awaria
    trudniejsza do udowodnienia.

    Mam nieodparte wrażenie, że gostki latające na co dzień prywatnymi
    odrzutowcami robią nas wszystkich w balona i prawo (też jest tworzone pod
    dyktando) mają po swojej stronie.

    Dziś słyszałem w radiu, że te 25 lat temu jak ludzie wykosili listę krajową
    to i tak wbrew decyzji narodu dopasowano reguły drugiej tury aby było nie
    jak wyszło z głosowania ale jak się dogadano. Wtedy jakoś tego nie
    załapałem. Czyli już na początku demokracji pokazano nam, że tak na prawdę
    nie jest ważne co my chcemy tylko to, co ustalone w gabinetach.
    Nie znam się na polityce, ale wszystko jest jakoś tak ustawione, że mądry,
    ale nie partyjny człowiek nie ma żadnych szans zostać do czegoś wybranym.

    To takie skojarzenia z whiskersami :). Nie brnę dalej w NTG.
    P.G.