  • Data: 2019-02-12 13:01:40
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mowilismy przeciez niedawno - na tym akumulatorze czesto jest
    > napisane:
    > -praca buforowa 13.80 V, lub
    > -ladowac do 14.4V - i wylaczyc (lub zmniejszyc do 13.8)

    W sumie w rozwiązaniu i tak będę miał MCU i tak (do pomiaru prądu,
    zliczania ładunku, wyświetlania)... kusi mnie, żeby zrobić kontrolę
    ładowania z samego MCU, np. robiąc na piechotę boosta. Precyzyjny pomiar
    napięcia baterii i tak będę miał w gratisie obok pomiaru prądu (INA226
    zmierza z Chin). Wtedy całość możnaby zasilać np. z 12 V, a MCU podbije
    sobie do 28.8 V (ładowanie) lub 27.6 V (podtrzymanie po naładowaniu).

    Tylko to kobyła powoli z tego wychodzi :)

    > I mam watliwosci, czy taki "zwykly prostownik", utrzymujacy 13.8V na
    > akumulatorze żelowym go nie uszkodzi.

    Czemu miałby, jeśli ma ograniczenie prądu?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika