    From: Cezar <c...@t...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozmowa z ciepłomierzem.
    Date: Fri, 3 Jul 2020 09:31:09 +0100

    On 02/07/2020 14:38, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Wpadł mi w ręce używany ciepłomierz, bez legalizacji. Taki:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1y7FsQr1oOsUUFamCphL
    mFLxLSQdxlgE9/view?usp=sharing

> [...]
    >
    > Ma ktoś doświadczenia, albo przynajmniej hasło jakie mogę wpisać w
    > google aby poczytać o gadaniu z takimi urządzeniami po irdzie?
    >
    > Wiem że można do niego dokupić moduł m-bus. Ale może nie jest konieczny,
    > jesli po irda doczytam co chce. Niestety nie potrafie znaleźc informacji
    > jak po tej idzie dane czytać lub choć nazyw protokołu.
    >
    > PS. Znalazłem tylko słowo "hydrolink" albo po pierwsze zawsze występuje
    > w kontekście "radiowy" a po drugie to tylko opisy software a nie protokołu.
    >
    > PS2. Mogę go w ostateczności wypatroszyć i wstawić własną elektronikę...

    poszperaj na githubie znalazlem cos takiego:

    https://github.com/pokerazor/openhab-binding-wmbus/b
    lob/4cbc7257285e815bb4b837b9814e6f07603615f5/src/de.
    unidue.stud.sehawagn.openhab.binding.wmbus/src/main/
    java/de/unidue/stud/sehawagn/openhab/binding/wmbus/W
    MBusBindingConstants.java

    lub tutaj: https://bit.ly/2C3yX3o

    wiec mogło by wynikać że jest to coś w standardzie "wmbus"

    tutaj jest jakiś dekoder:

    https://github.com/merbanan/wmbus

    tutaj jest jakiś projekt, który odczytuje liczniki ale tylko te radiowe
    za pomocą RTL-SDR

    https://github.com/weetmuts/wmbusmeters

    tutaj ktoś sie pyta o te Twoje liczniki:
    https://github.com/weetmuts/wmbusmeters/issues/25