    Date: Sat, 7 May 2022 18:01:44 +0200
    Subject: Re: Rozsądny zasilacz do PC
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 05.05.2022 o 12:31, heby pisze:

    > Jestem z zawodu z technikum elektrykiem. Powiedzmy, że ogarniam takie
    > tematy. Nie, to nie moja wina. Sprawdziłem. Załozyłem przekładnik na
    > przewód w rozdzielni i załaczyłem zasilacz. Przywaliło szpilką (widać na
    > oscyloskopie) kilkudziesięciu A. To że nie zawsze wywala, to tylko
    > dlatego, że jest krótka i ma różna wielkość, pewnie zależną od fazy
    > napięcia.
    >
    > Nie kazdy zasilacz się tak zachowuje. Miałem w sumie 3 chiefteki. Dwa
    > walą takimi szpilkami, trzeci (starszy) nie, nic nie strzela.
    >
    > Niedawno znajomy prosił mnie o pomoc, bo mu w biurze wywala
> [...]

    Potwierdzam problem. Przedłużacz od kilku komputerów w biurze
    przeciągnąłem do drugiego, mniej ważnego pokoju. Niech tam wywala
    bezpieczniki, byle nie w pokoju z serwerem.
    I to jak fajnie wywala, leci nie tylko bezpiecznik w pokoju, ale od razu
    lecą: w pokoju przeciążeniowy i różnicówka, a na korytarzu jakiś
    zespolony, z trzema skrzydełkami (literki małe, więc nie doczytałem w
    ciemności co to za zwierz).
    A jak pojedynczo wtykać do listwy kable od felernych komputerów, to
    strzela, przysmaża końcówki bolców od wtyczki, ale nie wywala bezpiecznika.
    No żesz kurde, nie będę przy każdej przerwie w dostawie prądu, jeździł
    wyciągać kabli z komputerów!
    Zasilacze różne: Be quiet System Power B9 350W, Aerocool VP-PRO 600 PFC 80+

    Jak na krótko odłączyć komputery od prądu, np. 1 minutę, to raczej
    korków nie wywalą. Jak na 10 minut, to raczej bankowo korki wylecą.
    Na moje rozumienie, zasilacze impulsowe udarowo ładują kondensator.

    Czy można coś dokupić, co by niwelowała tę szpilkę, i wpiąć pomiędzy
    listwę a zasilacz w komputerze?
    A jeszcze lepiej dolutować wewnątrz zasilacza. Z lutowaniem mam
    wieloletnią praktykę, więc to nie problem.
    --
    Olek