  • 201. Data: 2010-02-21 21:18:05
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    kolejny raz zaproponuje pozostawienie wpisów w EXIF

    teraz nie udało mi się złapać programu na złych wywołaniach;-D

  • 202. Data: 2010-02-21 22:24:41
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:
    > kolejny raz zaproponuje pozostawienie wpisów w EXIF

    Ok, dodam.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 203. Data: 2010-02-22 11:32:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Feb., 23:24, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Ok, dodam.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    pobawilem sie nieco
    w skrocie gdyz nie mam za wiele czasu

    1. pojedyncze raw na tonmaping - obrobka bezkonkutrencyjna ,
    deklasujaca tonmaping z Photomatixa.
    W wielu przypadkach dochodzi sie do wyniku lepszego czy wrecz
    niemozliwego do osiagniecia przy obrobce std wywolywarkami .rawu.
    Porownywalem z LTR i DPP i paroma innymi. Dochodzi sie szybciej do
    celu.
    Szumy rosna nieco , co jest normalne w tonmapingu ale mniej niz w FM.
    Bardzo dobra mozliwosc balansowania kolorow i bieli - pod tym wzgledem
    program jest fantastyczny.

    2. HDR - skladanie z kilku zdjec. Uczucie niedosytu. PM ma jednak
    wieksze mozliwosci i mozna dojsc do identycznego wyniku. Zaleta SNS -
    wyniki sa saubiektywnie bardziej zblizone do rzeczywistosci niz z PM ,
    ale i PM pozwala na uzyskanie dobrego , czesto lepszego wyniku.
    Odnosze wrazenie jakby SNS byl szczegolnym przypadkiem nastaw w PM.

    Brakuje mi tutaj jednej funkcji - mozliwosci wazenia wplywu
    poszczegolnych zdjec skladowych.
    Np wiekszy lub mniejszy udzial zdjecia przeswietlonego w pokazaniu
    cieni na zdjeciu wynikowym i analogicznie wiekszy lub mniejszy udzila
    zdjecia niedoswietlonegio w pokazaniu swiatel wynikowych.

    Slowem jakas mozliwosc sterowania wynikiem osatecznym - sterowania
    obejmowana dynamika wejscia.

    samo skladanie jest dobre , nie zauwazylem , zeby program robil jakies
    glupoty , dzialal blednie.

    Z cala pewnoscia mozna dodac pare drobiazgow z czasem , ale na dzien
    dzisiejszy aby program byl konkurencyjny z PM moim zdaniem nalezaloby
    dolozyc jeszce funkcje sterowania wazeniem poszczegolnych zdjec
    skladowych.

    slowem : tonmaping jednego zdjecia jest powalajacy , z kilku zdjec -
    niedosyt.

  • 204. Data: 2010-02-22 11:53:49
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > ale i PM pozwala na uzyskanie dobrego , czesto lepszego wyniku.
    > Odnosze wrazenie jakby SNS byl szczegolnym przypadkiem nastaw w PM.

    SNS jest nastawiony na realistyczny wyglad i nie pozwala, podobnie jak PM,
    tworzyc bajkowych HDR-ów.
    Jezeli uwazasz, ze w SNS nie mozesz otrzymac realistycznego wygladu zdjecia
    a otrzymales go w PM, pokaz mi przykladowa fotke.
    Trudno mi przypuszczac co chcesz osiagnac.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 205. Data: 2010-02-22 12:07:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 12:53, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

> [...]
    > a otrzymales go w PM, pokaz mi przykladowa fotke.
    > Trudno mi przypuszczac co chcesz osiagnac.

    przesle gdy znajde troche czasu.

    PM ma kilka mozliwosci:
    fusion
    tonecompression
    det,enchancer.

    ta ostatnia przy skrajnym polozeniu suwakow pozwala na odrealnienie.
    jesli suwaki sie ustali w polozeniu umiarkowanym - efekt jest dosyc
    realistyczny.

    roznica jest taka ze w PM czasem tego realistycznego odwzorowania
    trzeba poszukac
    w SNS jest ono od razu.
    z drugiej strony PM daje wieksze zrownowazenie tonalne .
    mozna nastawic szersze odwzorowanie skali tonalnej w dol ( nie jest to
    zwykle rozjasnienie ) .

    Nie mam na mysli , ze to tak musi byc odwzorowane jak w PM , tylko ze
    jakies sterowanie sila efektu by sie przydalo .
    Niekedy mam wrazenie ze efekt hdr czyli rozszerzenia sklali jest
    jakby za slaby ( wlasciwie nalezaloby uzyc slowa zawezenia sklai
    tonalnej sceny do mozliwosci urzadzenia wyjscia ) - stad uzylem
    pojecia poczucie niedosytu.

    dobiore jakies przykladowe zdjecie - potrwa do godziny.

    XXX

  • 206. Data: 2010-02-22 12:30:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 13:07, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > pojecia poczucie niedosytu.
    >
    > dobiore jakies przykladowe zdjecie - potrwa do  godziny.

    tutaj pierwsze zdjecie i nastepne w prawo

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#544
    1040546659307154

    poriownaj oddanie szczegolow pod parasolem a takze oddanie nieba oraz
    bialej framugi na oknach w gornym rzedzie.

    na drobna roznice w ogolnym odcieniu kolorystycznym nie zwracaj
    uwagi , jej nie porownywalem.

    i dalej na prawo 3 zdj. nastepne
    jedno oryginalne z raw bez obrobki , z SNS i FM.
    TO z FM - widac wyrazniej - pokazuje wiecej szczegolow w cieniach .
    jest jakby b. wyrownane tonalnie.

    Suwakiem kontrast , czy cienie nie uzyskalem takiego efektu w SNS.

    Udzial zdjecia niedoswietlonego w zdjeciu z PM jest wiekszy przy
    pokazaniu cieni.

    Odnosze wrazenie jakby udzial zdjec skrajnie naswietlonych w obrobce
    za pomoca FM jest regulowany i moze byc wiekszy / mniejszy.

    zdjecia robione z reki, wyrownanie w obu programach jest prawidlowe
    na miare mozliwosci.

  • 207. Data: 2010-02-22 12:34:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 13:30, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Suwakiem kontrast , czy cienie nie uzyskalem takiego efektu w SNS.
    >
    > Udzial zdjecia niedoswietlonego w zdjeciu z PM jest wiekszy przy

    sorry - przeswietllonego

  • 208. Data: 2010-02-22 12:49:44
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    >
    > poriownaj oddanie szczegolow pod parasolem a takze oddanie nieba oraz
    > bialej framugi na oknach w gornym rzedzie.

    Skladales te zdjecia z RAW?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 209. Data: 2010-02-22 12:50:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 13:49, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    41040546659307154

    > Skladales te zdjecia z RAW?
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    tak

  • 210. Data: 2010-02-22 18:00:16
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:

    > tak

    Problemem byly parametry dcraw. Jak zauwazylem w przypadku gdy wywoluje sie
    zdjecie wydobywajac z niego swiatla, dcraw zmniejsza ogólna jasnosc zdjecia.
    To sprawia, ze cienie staja sie glebsze i trudniej je wydobyc. Skorygowalem
    krzywa gamma podczas wywolania i teraz powinno byc ok. Przy okazji
    zmodyfikowalem preset dla pojedynczego pliku RAW. Mozesz pobrac
    aktualizacje.

    W aktualizacji wprowadzilem takze dosc znaczace zmiany dla balansu bieli.
    Balans nie dzialal poprawnie w przypadku modyfikacji saturacji.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -