eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochód dla biednych i dla bogatych też › Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsf
    eed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giga
    news.com!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!ne
    ws.xlned.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rt215c$1fi$1@news.icm.edu.pl> <rt23j0$63b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rt26f3$nqb$1@dont-email.me> <5ff4a2fd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <rt2cir$15e2$1@gioia.aioe.org>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 5 Jan 2021 20:42:28 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rt2cir$15e2$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <5ff4c124$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1609875748 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:60676
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2625
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689424
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

    >> Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i
    >> gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak
    >> naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych
    >> ilościach jak od transportu. NOx?
    >
    > Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
    > prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

    Oraz największej i najbardziej reprezentatywnej.

    > Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
    > przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

    Oraz przy produkcji i dystrybucji węgla.

    >> Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny
    >> podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.
    >>
    >
    > "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
    > oceanów i dalej do żywności.

    Pył wtórny i tak jest. On po porostu jest podnoszony z ziemi. To głównie
    pył pochodzenia naturanego (plus z opon i klocków - fakt klocków jest
    mniej przy elektrykach). Ponadto jak go zmywasz regularnie a nie
    deszczem nawalnym to przechodzi przez oczyszczalnie.

    Generalnie samochody na węgiel nie są wcale takie ekologiczne.
    Zamieniasz i tak już w sumie niewielką emisję NOx i zupełnie bez
    znaczenia CO na mniejszą, za to dokładasz CO2. Pytanie co jest groźniejsze.

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: