    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne
    Date: Wed, 30 Nov 2022 07:42:02 +0100
    <tln1m1$el4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tln82m$rp67$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlnb01$ltf$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlo3rl$v0r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlpoj5$cjp$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlrcok$25dc9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlscgg$7m9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tm5t43$2rne4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    W dniu 29-11-2022 o 22:20, LordBluzg(R)?? pisze:

    > To kiedy nabijasz te 3kkm rocznie?

    W weekendy i w wakacje.
    Sam nie wiem.
    Po prostu tyle wychodzi.

    >Nad morze jest 300km

    No ja mam 360.

    > i tankujesz nad
    > morzem, żeby wrócić do domu?

    Tak.

    >Masz PV nad morzem?

    Na razie nie, bo domek jeszcze nie jest skończony i nie miałoby to sensu
    wobec ceny 0,44 w nocnej taryfie.

    > Zakładając że jeździsz
    > 10x nad morze,

    Widać jeżdżę częściej.
    Nie liczę tego tak dokładnie.
    No i jak już jestem to też się sporo kręcę, więc poniżej 900 km na
    wyjazd z reguły rzadko wychodzi.

    >to łącznie 6kkm to gdzie te pozostałe 22kkm?

    40 km dziennie * 260 dni = 10 kkm
    ponad 4 tys pykło do Chorwacji z powrotem.

    W weekendy jeżdżę dużo więcej niż 50 km na dzień.

    > Trzeba jeszcze wrócić :]

    Po tam mam siłę na miejscu.

    > Ależeco z tymi "starymi" rocznik Ci nie odpowiada?

    W ice to już nic mi nie odpowiada.

    > Auto z rocznika 2012 może być bardziej nowe

    Takie za 20 tys?
    Nie może.
    Miałem tanie auta, sprzedawałem po kilku latach za 40-50 tys i już było
    czuć dużą różnicę w porównaniu do nowych.....

    > Bredzisz albo snobisz. Milion razy wolę jechać znanym/dobrym autem jak
    > nieznajomkiem i kiedy coś się spierdoli to jebać zdrowaśki, czekać na
    > lawetę i liczyć kasiorę na "niezbadane wyroki boskie" czy jakieś
    > ASO...bo u Zenka nie mogę.

    Każdemu wg potrzeb.
    Ja bym za granicę autem bez gwarancji bał się jechać.
    Mój święty spokój jest wart dużo więcej (zwłaszcza gdy mam go za darmo)
    niż przyjemność z tankowania wachy.

    > Znajoma mi chciała dać za darmo Smarta :D

    Tak, oczywiście, na pewno elektrycznego.....
    Porównujesz dwie różne rzeczy.

    > Sorry, odmówiłem. Wolę rower.

    > Nie to, że nie lubię. Nawet lubię nieznane ale nie będę się pakował

    Twój wybór.
    Jak ja onegdaj sprzedałem elektryka i miałem kilka dni pojeździć
    pożyczonym od kuzyna kilkuletnim pugiem w manualu, to po dwóch dniach
    przeglądałem oferty wypożyczalni z elektrykami.....

    Przesiadka w taką stronę to jakaś kara za grzechy.....

    > Kupując używkę elektryka za 100k ryzykuję znacznie
    > więcej kasy. Spaliniaka da się dobrze sprawdzić. Baterii nie sprawdzisz
    > dobrze. Nigdy.

    No patrz, a ja na starych spaliniakach zawiodłem się w każdym przypadku,
    a na używanych elektrykach nigdy....

    > Pozostaje poczekać te parę lat, żeby zobaczyć ile za niego dostaniesz i
    > ile dopłacisz do nowego. Sądzę że ja, jeszcze będę jeździł spaliniakiem
    > bez obaw,

    No jest taki pomysł na życie "zawsze złomem".
    Ale to nie dla mnie.
    Ja mam odwrotny "nigdy złomem".

    > Za 100k, które straciłeś

    Nic nie straciłem, to Ty straciłeś, na paliwo.

    > to mam  5 następnych

    Nie masz nawet 0 zł, wydałeś wszystko na paliwo i naprawy w tym czasie.

    > To wiedza podstawowa. Ok, jeden się zna i sobie zrobi a drugi zna się na
    > wypieku pizzy i robi pizzę a kasiorę płaci mechanikom :)

    A trzeci w tym samym czasie napisze jakiś program, zamiast coś zepsuć w
    samochodzie (lub gdziekolwiek indziej) nieumiejętną próbą naprawy i
    zarobi na wynagrodzenie mechanika.
    Albo ma gwarancję i nie musi płacić mechanikowi.

    Ja to ten ostatni przypadek.

    Głupole niech sobie naprawiają sami swoje złomy....

    > Ktoś ci dał na auto kasę?

    Ten sam co Tobie na złomy.

    > Może wziąłeś w leasing/raty i liczysz taki
    > ZAKUP jak darmowy? Nie rozśmieszaj mnie D:

    Jest darmowy, po prostu wyłożyłem z góry tyle samo ile Ty wyłożyłeś za
    paliwo.

    > Tobie też wolno na początek wydać 200k i modlić się, żeby przetrwało.

    Nie muszę się modlić, wymienię zawczasu.

    > Mnie to nie dotyczy. W każdym dniu mogę zmienić decyzję a kasę
    > przeznaczyć na Azory albo inne Bahamy

    I potem przez 20 lat chodzić pieszo.
    Oczywiście jest taka alternatywa.

    Ale ja mówię o tej innej, w której jeździsz na codzień samochodem.

    BTW: nie bardzo wiem po co miałbym jechać na Azory?
    Znam lepsze miejsca, gdzie zimą woda ciepła, dzięki temu że nie leżę pod
    samochodem mam czas żeby co rok znaleźć fajny tani lot w takie miejsce.....

    > Nie interesują mnie "nieogary" :]

    No i mnie też, dlatego pierdzielenie właścicieli złomów spłukuję od razu.

    > Ale mnie stać na zakup. Problem polega na tym, że mogę sobie nagle
    > zmienić zdanie,

    I to jest powód, żeby całe życie złomem?
    W sumie wolno Ci, ale chwalenie się tym jest słabe....

    >wypadek losowy może to zmienić, realia mogą się zmienić

    Tak samo pierdzielili ci co nie chcieli lpg.
    Że podrożeje, że będzie nieopłacalne itd

    I od 20 lat płacą drugie tyle za tankowanie, a realia się zmieniły tylko
    na ich niekorzyść.

    > i nie zostanę z ręką w nocniku.

    No właśnie zostajesz.
    W złomie.
    I tak całe życie.

    > Nagle wprowadzą zakaz ładowania
    > elektryków bo blackout i leżę.

    A paliwo wtedy krasnuludki na rowerach na stację przywiozą i ręcznie
    napompują....

    >Zimą mi panele nie pomogą. Paliwo w
    > beczkach może stać parę lat a diesel na rzepaku pojedzie :)

    Ale nadal będzie starym śmierdzącym złomem......

    > No to czytaj ze zrozumieniem. Czego nie rozumiesz z w/w tekstu?

    Ja rozumiem wszystko.
    Gorzej że niedouki nie bardzo.

    > Srejsce. Inwestycją są PV nie auto z salonu.

    Jedno i drugie nią jest.

    > Jak doliczysz ładowarkę to się wyrówna.

    Ładowarka jest już w każdym samochodzie elektrycznym, więc nic się nie
    wyrówna.

    > Pozostaje jednak sprawa
    > przebiegu. Nie udowodniłeś NIGDZIE że robisz 30kkm rocznie.

    ROTFL !!!!
    Nawet nie próbowałem.
    Wystarczy że musiałem zapłacić po roku za drugi przegląd bev....

    > Czy złomem nazywasz auto z przebiegiem 50kkm?

    A to już zależy od rocznika i jego klasy.
    Ale odsprzedawałem już auta z takim przebiegiem, ciesząc się z tego że
    się ich pozbywam.
    Więc jak ktoś je sprzedaje, to jest duża szansa że z tych samych pobudek.

    No i oczywiście za 20 tys to już jest złom w każdym przypadku.
    Gdyby był coś wart to by kosztował tak jak te które sprzedawałem, czyli
    ze 2-3 razy więcej.

    > Jeśli tak, to dalsza dyskusja, jeśli chodzi o koszty, może się rozbijać
    > tylko o gust.

    Nie - tu się rozbija tylko podejście do różnicy nowy/stary.
    Ale to zupełnie inny temat i całkowicie niepotrzebnie wmieszałeś go do
    dyskusji i kosztach.
    Zwłaszcza że to i tak w niczym Ci nie pomogło, bo dalej ice się nie opłaca.

    O złomach dyskutować nie będę, ani ich rozważać do zakupu.