-
Data: 2022-12-07 20:21:06
Temat: Re: Samochody elektryczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello nadir,
Tuesday, December 6, 2022, 3:37:20 PM, you wrote:
>> Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
>> kilkaset,
> Są producenci co chwalą się że mają już takie po 1000 i 1200 cykl, i
> mówimy tu o głębokim rozładowaniu, przy pracy buforowej to one spokojnie
> 2-3 tyle wytrzymują.
Nie rozmawiamy o pracy buforowej.
> Mam w jednej lokalizacji akumulatory żelowe FIAMM,
> producent daje ponoć na nie 16 lat gwarancji. Aż nie chciało mi się w to
> wierzyć, ale skoro serwis producenta siłowni tak twierdzi, to zakładam
> że tak jest. Tym bardziej znam taką akumulatornie gdzie ogniwa kwasowe
> mają już prawie 30 lat, i nadal utrzymują pojemność 60-70%.
Sam pracowałem w kilkudziesięcioletniej akumulatorni, z ogniwami
jeszcze otwartymi, szklanymi - 50V (nominalnie + po 3 ogniwa dodawcze)
2x3000Ah. Ale to jest bufor - używane raz na ruski rok przez
kilkanaście minut z obciążeniem 1/4C - do odpalenia agregatu.
> LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące,
> Teoretycznie tak, a w praktyce mam w tabletach i telefonach, które wcale
> nie są codziennie ładowane i po 4-5 latach już jest zauważalny spadek
> pojemności, w kilku urządzeniach LiIon/LiPo tak spuchły, że rozerwały
> obudowy. Bez spektakularnego wybuchu, ale jednak.
Ale o czym tym razem? Nie piszemy o telefonach ale o samochodach. Inna
technologia.
> LTO - dziesiątki tysięcy
> Pożyjemy, zobaczymy - jak to mówią Indianie. Na razie nie mam takich i
> poza folderami reklamowymi ich nie widziałem.
Ale to nie znaczy, że nie istnieją.
>>> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
>>> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
>> Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
>> rozładowania dużym prądem.
> Dlatego użyłem cudzysłowu.
>> Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
> Tylko, że to max to jest liczone zdaje się do czasu gdy pojemność
> spadnie do 80% pierwotnej, potem nadal można ich używać. W czym lepszych
> warunkach tym dłużej.
Już to pisałem wiele razy i powtórzę - akumulatory z samochodów
trafiają do magazynów energii. I pracują tam wiele lat w warunkach
buforowych.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=