eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne › Re: Samochody elektryczne
  • Data: 2022-12-07 20:21:06
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello nadir,

    Tuesday, December 6, 2022, 3:37:20 PM, you wrote:

    >> Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
    >> kilkaset,
    > Są producenci co chwalą się że mają już takie po 1000 i 1200 cykl, i
    > mówimy tu o głębokim rozładowaniu, przy pracy buforowej to one spokojnie
    > 2-3 tyle wytrzymują.

    Nie rozmawiamy o pracy buforowej.

    > Mam w jednej lokalizacji akumulatory żelowe FIAMM,
    > producent daje ponoć na nie 16 lat gwarancji. Aż nie chciało mi się w to
    > wierzyć, ale skoro serwis producenta siłowni tak twierdzi, to zakładam
    > że tak jest. Tym bardziej znam taką akumulatornie gdzie ogniwa kwasowe
    > mają już prawie 30 lat, i nadal utrzymują pojemność 60-70%.

    Sam pracowałem w kilkudziesięcioletniej akumulatorni, z ogniwami
    jeszcze otwartymi, szklanymi - 50V (nominalnie + po 3 ogniwa dodawcze)
    2x3000Ah. Ale to jest bufor - używane raz na ruski rok przez
    kilkanaście minut z obciążeniem 1/4C - do odpalenia agregatu.

    > LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące,
    > Teoretycznie tak, a w praktyce mam w tabletach i telefonach, które wcale
    > nie są codziennie ładowane i po 4-5 latach już jest zauważalny spadek
    > pojemności, w kilku urządzeniach LiIon/LiPo tak spuchły, że rozerwały
    > obudowy. Bez spektakularnego wybuchu, ale jednak.

    Ale o czym tym razem? Nie piszemy o telefonach ale o samochodach. Inna
    technologia.

    > LTO - dziesiątki tysięcy
    > Pożyjemy, zobaczymy - jak to mówią Indianie. Na razie nie mam takich i
    > poza folderami reklamowymi ich nie widziałem.

    Ale to nie znaczy, że nie istnieją.

    >>> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
    >>> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
    >> Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
    >> rozładowania dużym prądem.
    > Dlatego użyłem cudzysłowu.

    >> Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
    > Tylko, że to max to jest liczone zdaje się do czasu gdy pojemność
    > spadnie do 80% pierwotnej, potem nadal można ich używać. W czym lepszych
    > warunkach tym dłużej.

    Już to pisałem wiele razy i powtórzę - akumulatory z samochodów
    trafiają do magazynów energii. I pracują tam wiele lat w warunkach
    buforowych.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: