-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.2
13.227.70.244!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne
Date: Mon, 5 Dec 2022 20:33:45 +0100
Organization: private
Message-ID: <2842659469$20221205203348@squadack.com>
References: <tliotp$2k0ta$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlj4gn$ns6$5$Shrek@news.chmurka.net>
<tljtno$2l4vp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlkav2$mn7$12$Shrek@news.chmurka.net>
<tll8ud$3pb40$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tln1m1$el4$1$Cav@news.chmurka.net>
<tln82m$rp67$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlnb01$ltf$1$Cav@news.chmurka.net>
<tlo3rl$v0r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlpoj5$cjp$1$Cav@news.chmurka.net>
<tlrcok$25dc9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tlrf9m$prj$1@news.icm.edu.pl>
<6...@4...com>
<tlt9pd$s4q$1$cef@news.chmurka.net> <tlth7d$dln$1@news.icm.edu.pl>
<638249f2$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
<tlubmn$kbe$2@news.icm.edu.pl> <tlvj9h$14b0$1@gioia.aioe.org>
<tlvk9k$ptb$6@news.icm.edu.pl> <tlvliu$2mn$1@gioia.aioe.org>
<tm07ns$e0d$2@news.icm.edu.pl> <tm0avt$1c8q$1@gioia.aioe.org>
<tm0lar$v2r$2@news.icm.edu.pl> <tm2q6m$1647$1@gioia.aioe.org>
<tm5eg4$ajo$2@news.icm.edu.pl> <tmfsdo$2ln$1@gioia.aioe.org>
<1337524459$20221204162511@squadack.com> <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="213.227.70.244"; logging-data="7932";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Comment-To: nadir
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
In-Reply-To: <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709511
[ ukryj nagłówki ]Hello nadir,
Monday, December 5, 2022, 4:50:10 PM, you wrote:
>> Ale nie porównuj ogórków kiszonych z truskawkami. Akumulatornie były
>> na ogniwach kwasowo-ołowiowych.
> A co to zmienia? Dla każdego rodzaju akumulatorów są pewne parametry,
> które powodują ich szybsze zużycie. Najważniejsze to głębokość
> rozładowania, temperatury pracy i przechowywania oraz prądy ładowania i
> rozładowania. W samochodach elektrycznych akumulatory nie mają tak
> komfortowych warunków jak w akumulatorniach.
Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
kilkaset, LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące, LTO - dziesiątki tysięcy
>> Nie stosuje się ich w samochodach.
> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
rozładowania dużym prądem. Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
>> Samochody elektryczne są na rynku dłużej niż 8-10 lat i akumulatory z
>> najstarszych już trafiają do magazynów energii.
> No ale że co, 100% sprawne akumulatory trafiają do magazynów? No nie,
> one się po prostu nie nadają już do samochodów. Aż ktoś daje im drugie
> życie, to OK.
Oczywiście, że nie w 100% sprawne. Wymienia się uszkodzone ogniwa i
pracują przy znacznie mniejszych mocach ładowania/rozładowania. I mają
drugie życie - magazyny energii są bardzo potrzebne.
Wcale się nie zdziwię, jeśli za jakiś czas nie będzie wymogu
podłączania parkujących elektryków do sieci, żeby robiły za bufory.
100 parkujących zapewnia zbuforowanie 20 ładowarek większej mocy i to
bez istotnego wpływu na żywotność akumulatorów. Wykorzystując chwilowe
wahania podaży/popytu. I nawet dałoby się zrobić zachęty ekonomiczne
do tego... Oczywiście wymaga to inteligentnych układów ładowania z
programem decydującym, kiedy się energię kupuje a kiedy sprzedaje.
Obecne technologia na to pozwala. Coraz więcej elektryków ma
dwukierunkowe wejście/wyjście AC, sieci komurkowe zapewniają
wystarczającą przepustowość na realizację mikrotransakcji
kupna/sprzedaży energii.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.22 08:57 cef
- 06.12.22 15:37 nadir
- 06.12.22 17:01 LordBluzg(R)??
- 07.12.22 20:21 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-05-01 twardy dysk stuka
- 2024-04-30 Oclenie alkalicznych akumulatorów
- 2024-04-30 Zniknął dźwięk na tylnym panelu
- 2024-04-30 Białystok => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-30 Kraków => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-04-30 Katowice => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-30 trzecia plec
- 2024-04-30 Katowice => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-04-30 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-04-30 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-04-30 Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-30 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-30 Warszawa => Konsultant funkcjonalny systemu Oracle E-Business Suite R1