eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne › Re: Samochody elektryczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.2
    13.227.70.244!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne
    Date: Mon, 5 Dec 2022 20:33:45 +0100
    Organization: private
    Message-ID: <2842659469$20221205203348@squadack.com>
    References: <tliotp$2k0ta$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlj4gn$ns6$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <tljtno$2l4vp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlkav2$mn7$12$Shrek@news.chmurka.net>
    <tll8ud$3pb40$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tln1m1$el4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tln82m$rp67$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlnb01$ltf$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlo3rl$v0r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlpoj5$cjp$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlrcok$25dc9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tlrf9m$prj$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@4...com>
    <tlt9pd$s4q$1$cef@news.chmurka.net> <tlth7d$dln$1@news.icm.edu.pl>
    <638249f2$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <tlubmn$kbe$2@news.icm.edu.pl> <tlvj9h$14b0$1@gioia.aioe.org>
    <tlvk9k$ptb$6@news.icm.edu.pl> <tlvliu$2mn$1@gioia.aioe.org>
    <tm07ns$e0d$2@news.icm.edu.pl> <tm0avt$1c8q$1@gioia.aioe.org>
    <tm0lar$v2r$2@news.icm.edu.pl> <tm2q6m$1647$1@gioia.aioe.org>
    <tm5eg4$ajo$2@news.icm.edu.pl> <tmfsdo$2ln$1@gioia.aioe.org>
    <1337524459$20221204162511@squadack.com> <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="213.227.70.244"; logging-data="7932";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Comment-To: nadir
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    In-Reply-To: <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709511
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello nadir,

    Monday, December 5, 2022, 4:50:10 PM, you wrote:

    >> Ale nie porównuj ogórków kiszonych z truskawkami. Akumulatornie były
    >> na ogniwach kwasowo-ołowiowych.
    > A co to zmienia? Dla każdego rodzaju akumulatorów są pewne parametry,
    > które powodują ich szybsze zużycie. Najważniejsze to głębokość
    > rozładowania, temperatury pracy i przechowywania oraz prądy ładowania i
    > rozładowania. W samochodach elektrycznych akumulatory nie mają tak
    > komfortowych warunków jak w akumulatorniach.

    Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
    kilkaset, LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące, LTO - dziesiątki tysięcy

    >> Nie stosuje się ich w samochodach.
    > W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
    > "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.

    Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
    rozładowania dużym prądem. Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.

    >> Samochody elektryczne są na rynku dłużej niż 8-10 lat i akumulatory z
    >> najstarszych już trafiają do magazynów energii.
    > No ale że co, 100% sprawne akumulatory trafiają do magazynów? No nie,
    > one się po prostu nie nadają już do samochodów. Aż ktoś daje im drugie
    > życie, to OK.

    Oczywiście, że nie w 100% sprawne. Wymienia się uszkodzone ogniwa i
    pracują przy znacznie mniejszych mocach ładowania/rozładowania. I mają
    drugie życie - magazyny energii są bardzo potrzebne.
    Wcale się nie zdziwię, jeśli za jakiś czas nie będzie wymogu
    podłączania parkujących elektryków do sieci, żeby robiły za bufory.
    100 parkujących zapewnia zbuforowanie 20 ładowarek większej mocy i to
    bez istotnego wpływu na żywotność akumulatorów. Wykorzystując chwilowe
    wahania podaży/popytu. I nawet dałoby się zrobić zachęty ekonomiczne
    do tego... Oczywiście wymaga to inteligentnych układów ładowania z
    programem decydującym, kiedy się energię kupuje a kiedy sprzedaje.
    Obecne technologia na to pozwala. Coraz więcej elektryków ma
    dwukierunkowe wejście/wyjście AC, sieci komurkowe zapewniają
    wystarczającą przepustowość na realizację mikrotransakcji
    kupna/sprzedaży energii.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: