eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne › Re: Samochody elektryczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244
    !not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne
    Date: Wed, 7 Dec 2022 20:21:06 +0100
    Organization: private
    Message-ID: <3244010497$20221207202109@squadack.com>
    References: <tliotp$2k0ta$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlkav2$mn7$12$Shrek@news.chmurka.net>
    <tll8ud$3pb40$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tln1m1$el4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tln82m$rp67$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlnb01$ltf$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlo3rl$v0r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tlpoj5$cjp$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tlrcok$25dc9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tlrf9m$prj$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@4...com>
    <tlt9pd$s4q$1$cef@news.chmurka.net> <tlth7d$dln$1@news.icm.edu.pl>
    <638249f2$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <tlubmn$kbe$2@news.icm.edu.pl> <tlvj9h$14b0$1@gioia.aioe.org>
    <tlvk9k$ptb$6@news.icm.edu.pl> <tlvliu$2mn$1@gioia.aioe.org>
    <tm07ns$e0d$2@news.icm.edu.pl> <tm0avt$1c8q$1@gioia.aioe.org>
    <tm0lar$v2r$2@news.icm.edu.pl> <tm2q6m$1647$1@gioia.aioe.org>
    <tm5eg4$ajo$2@news.icm.edu.pl> <tmfsdo$2ln$1@gioia.aioe.org>
    <1337524459$20221204162511@squadack.com> <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
    <2842659469$20221205203348@squadack.com> <tmnk30$qs4$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="213.227.70.244"; logging-data="4465";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Comment-To: nadir
    In-Reply-To: <tmnk30$qs4$1@gioia.aioe.org>
    X-Priority: 3 (Normal)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709579
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello nadir,

    Tuesday, December 6, 2022, 3:37:20 PM, you wrote:

    >> Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
    >> kilkaset,
    > Są producenci co chwalą się że mają już takie po 1000 i 1200 cykl, i
    > mówimy tu o głębokim rozładowaniu, przy pracy buforowej to one spokojnie
    > 2-3 tyle wytrzymują.

    Nie rozmawiamy o pracy buforowej.

    > Mam w jednej lokalizacji akumulatory żelowe FIAMM,
    > producent daje ponoć na nie 16 lat gwarancji. Aż nie chciało mi się w to
    > wierzyć, ale skoro serwis producenta siłowni tak twierdzi, to zakładam
    > że tak jest. Tym bardziej znam taką akumulatornie gdzie ogniwa kwasowe
    > mają już prawie 30 lat, i nadal utrzymują pojemność 60-70%.

    Sam pracowałem w kilkudziesięcioletniej akumulatorni, z ogniwami
    jeszcze otwartymi, szklanymi - 50V (nominalnie + po 3 ogniwa dodawcze)
    2x3000Ah. Ale to jest bufor - używane raz na ruski rok przez
    kilkanaście minut z obciążeniem 1/4C - do odpalenia agregatu.

    > LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące,
    > Teoretycznie tak, a w praktyce mam w tabletach i telefonach, które wcale
    > nie są codziennie ładowane i po 4-5 latach już jest zauważalny spadek
    > pojemności, w kilku urządzeniach LiIon/LiPo tak spuchły, że rozerwały
    > obudowy. Bez spektakularnego wybuchu, ale jednak.

    Ale o czym tym razem? Nie piszemy o telefonach ale o samochodach. Inna
    technologia.

    > LTO - dziesiątki tysięcy
    > Pożyjemy, zobaczymy - jak to mówią Indianie. Na razie nie mam takich i
    > poza folderami reklamowymi ich nie widziałem.

    Ale to nie znaczy, że nie istnieją.

    >>> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
    >>> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
    >> Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
    >> rozładowania dużym prądem.
    > Dlatego użyłem cudzysłowu.

    >> Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
    > Tylko, że to max to jest liczone zdaje się do czasu gdy pojemność
    > spadnie do 80% pierwotnej, potem nadal można ich używać. W czym lepszych
    > warunkach tym dłużej.

    Już to pisałem wiele razy i powtórzę - akumulatory z samochodów
    trafiają do magazynów energii. I pracują tam wiele lat w warunkach
    buforowych.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: