-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244
!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne
Date: Wed, 7 Dec 2022 20:21:06 +0100
Organization: private
Message-ID: <3244010497$20221207202109@squadack.com>
References: <tliotp$2k0ta$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlkav2$mn7$12$Shrek@news.chmurka.net>
<tll8ud$3pb40$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tln1m1$el4$1$Cav@news.chmurka.net>
<tln82m$rp67$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlnb01$ltf$1$Cav@news.chmurka.net>
<tlo3rl$v0r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tlpoj5$cjp$1$Cav@news.chmurka.net>
<tlrcok$25dc9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tlrf9m$prj$1@news.icm.edu.pl>
<6...@4...com>
<tlt9pd$s4q$1$cef@news.chmurka.net> <tlth7d$dln$1@news.icm.edu.pl>
<638249f2$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
<tlubmn$kbe$2@news.icm.edu.pl> <tlvj9h$14b0$1@gioia.aioe.org>
<tlvk9k$ptb$6@news.icm.edu.pl> <tlvliu$2mn$1@gioia.aioe.org>
<tm07ns$e0d$2@news.icm.edu.pl> <tm0avt$1c8q$1@gioia.aioe.org>
<tm0lar$v2r$2@news.icm.edu.pl> <tm2q6m$1647$1@gioia.aioe.org>
<tm5eg4$ajo$2@news.icm.edu.pl> <tmfsdo$2ln$1@gioia.aioe.org>
<1337524459$20221204162511@squadack.com> <tml3vi$1bc6$1@gioia.aioe.org>
<2842659469$20221205203348@squadack.com> <tmnk30$qs4$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="213.227.70.244"; logging-data="4465";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Comment-To: nadir
In-Reply-To: <tmnk30$qs4$1@gioia.aioe.org>
X-Priority: 3 (Normal)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709579
[ ukryj nagłówki ]Hello nadir,
Tuesday, December 6, 2022, 3:37:20 PM, you wrote:
>> Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
>> kilkaset,
> Są producenci co chwalą się że mają już takie po 1000 i 1200 cykl, i
> mówimy tu o głębokim rozładowaniu, przy pracy buforowej to one spokojnie
> 2-3 tyle wytrzymują.
Nie rozmawiamy o pracy buforowej.
> Mam w jednej lokalizacji akumulatory żelowe FIAMM,
> producent daje ponoć na nie 16 lat gwarancji. Aż nie chciało mi się w to
> wierzyć, ale skoro serwis producenta siłowni tak twierdzi, to zakładam
> że tak jest. Tym bardziej znam taką akumulatornie gdzie ogniwa kwasowe
> mają już prawie 30 lat, i nadal utrzymują pojemność 60-70%.
Sam pracowałem w kilkudziesięcioletniej akumulatorni, z ogniwami
jeszcze otwartymi, szklanymi - 50V (nominalnie + po 3 ogniwa dodawcze)
2x3000Ah. Ale to jest bufor - używane raz na ruski rok przez
kilkanaście minut z obciążeniem 1/4C - do odpalenia agregatu.
> LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące,
> Teoretycznie tak, a w praktyce mam w tabletach i telefonach, które wcale
> nie są codziennie ładowane i po 4-5 latach już jest zauważalny spadek
> pojemności, w kilku urządzeniach LiIon/LiPo tak spuchły, że rozerwały
> obudowy. Bez spektakularnego wybuchu, ale jednak.
Ale o czym tym razem? Nie piszemy o telefonach ale o samochodach. Inna
technologia.
> LTO - dziesiątki tysięcy
> Pożyjemy, zobaczymy - jak to mówią Indianie. Na razie nie mam takich i
> poza folderami reklamowymi ich nie widziałem.
Ale to nie znaczy, że nie istnieją.
>>> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
>>> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
>> Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
>> rozładowania dużym prądem.
> Dlatego użyłem cudzysłowu.
>> Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
> Tylko, że to max to jest liczone zdaje się do czasu gdy pojemność
> spadnie do 80% pierwotnej, potem nadal można ich używać. W czym lepszych
> warunkach tym dłużej.
Już to pisałem wiele razy i powtórzę - akumulatory z samochodów
trafiają do magazynów energii. I pracują tam wiele lat w warunkach
buforowych.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=
- 2024-05-15 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-15 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-05-15 System operacyjny dla 6800?
- 2024-05-15 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-05-15 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-15 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-15 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-15 Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)