    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Samoczynne resetowanie komputera ... Zasilacz?
    Date: Thu, 01 Dec 2022 23:13:21 GMT

    On 2022-11-29, miroski <m...@g...com> wrote:
    > Od kilku tygodni mam problem z resetowaniem PC. Z resetowaniem a nie
    > restartem po błędzie. Opcję restartu po awarii mam wyłączoną. Historia

    A co się zmieniło te kilka tygodni temu?

    > niezawodności ma pełno wpisów "system Windows nie został prawidłowo
    > zamknięty". Dokładnie taki sam wpis pojawia się po ręcznym resecie

    Rozumiem, że restartuje nie tylko pod widnows? - napisałeś gdzieindziej,
    że pod memtestem też zaliczył restart.

    > przyciskiem na obudowie. PC stary, i5-7400, 8GB Ram, Win10 ale kilka
    > miesięcy temu zmieniłem obudowę, grafikę i zasilacz. Zasilacz Corsair
    > 550W ale nie nowy - używany z Allegro. Co może być najbardziej
    > prawdopodobną przyczyną tych resetów. Dodam, że czasami monitor traci
    > obraz na kilka, kilkanaście sekund i miga wtedy dioda na wyłączniku

    A wcześniej też tak tracił obraz?

    > ale żadne fizyczne przyciski monitora nie działają. Instalacja stara,
    > może to jest przyczyna?

    Jeśli przyda Ci się ups to faktycznie (odnoszę się do innego postu) kup,
    choć nie mam przekonania czy to pomoże. Skoro zasilacz działał przez
    parę miesięcy to musiałby się albo popsuć albo w sieci (tej od prundu)
    pojawiły się jakieś cyrki, a zasilacz był kiepski.

    Mi takie właśnie objawy dawał uszkodzony cpu, ale dawał od początku, a
    nie, że wcześniej działał dobrze. Jeśli go podkręcałeś i został
    zmaltretowany, to też jest jakaś opcja dla takich cyrków.

    Memtest, nie wiem którym sprawdzałeś, też czasami się dziwnie zachowuje.
    To co możesz jeszcze zrobić z rzeczy, które nic nie kosztują, to:

    1) Odkurz jesli na płycie i kartach brudno
    2) Posprawdzaj czy nie masz gdzieś spuchniętych kondensatorów
    3) Powyciągaj i powkładaj z powrotem pamięci, wszystkie karty oraz
    zasilanie do płyty - czasami coś przestaje stykać i można spróbować
    "odświeżyć" złącza.
    4) Powyciągaj wszystkie niekrytyczne karty (takie bez których możesz
    odpalić) i urządzenia podpięte pod usb
    5) Jeśli masz n-modułów pamięci to pouruchamiaj na pojedyńczych modułach.

    ... i patrz czy nadal restartuje.

    --
    Marcin