  • Data: 2012-03-26 15:42:22
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:59:38 +0200, tryton napisał(a):

    > ale dlaczego??? miernik gniazdkowy pokazujący ile mocy pobiera komputer
    > z sieci wskazuje 137W przy maksymalnym obciążeniu programami CPU i GPU,
    > skoro z gniazdka pobiera 137 to uwzględniając sprawność zasilacza 80+
    > daje to 120W poboru z zasilacza przez elementy komputera, dalej
    > uwzględniając najgorszy scenariusz że wszystko idzie z 12V to do 192W
    > sporo brakuje
    >

    > przy normalnej pracy w windows ten komputer pobiera 50W z sieci

    Otóż to. Olbrzymia większość kompów ma przewymiarowane zasilacze. A co do
    meritum, to IMO Chiefteki mają coś źle skonstruowane co odpowiada za
    rozruch. Kiedyś wpadł mi w rękę nowiutki Chieftec 360W prosto z półki i
    zrobiłem sobie test na moim najtypowszym (wtedy) kompie (Ath. 2400, 512
    ram,, hdd, CD, grafa jak do biura). Podmieniłem mojego noname 300W
    chińczyka i co? Komp startował raz na parę razy, resetował się podczas
    startu... Popróbowałem parę razy i coprędzej wróciłem do starej zasiłki.
    Żeby było śmieszniej, to w docelowym kompie działał bez zarzutu. Anyway
    never more Chieftec :)
    --
    Jacek