eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik krokowy i indukcja jegoRe: Silnik krokowy i indukcja jego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
    Date: Sun, 16 Mar 2014 17:20:38 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 44
    Message-ID: <lg4j07$nk6$1@news.dialog.net.pl>
    References: <53258b04$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <53259739$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
    <5325a669$0$2228$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.105.8.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1394986824 24198 87.105.8.1 (16 Mar 2014 16:20:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Mar 2014 16:20:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <5325a669$0$2228$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:661084
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
    > Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
    > Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo
    > większą L będzie mniej żwawy przy starcie.

    Większa indukcyjność powoduje, że szybciej (czyli przy mniejszej
    częstotliwości kroków) utracisz możliwość osiągnięcia wymaganego prądu w
    uzwojeniu silnika, a więc i możliwość utrzymania momentu na osi.
    Walczy się z tym podnosząc napięcie zasilania czoperów albo... obniżając
    indukcyjność (nawet łącząc uzwojenia równolegle, jak silnik 8-mio
    przewodowy).

    Bądź tu teraz mądry, aby stwierdzić czy:
    - masz za strome rampy i silnik nie daje rady z masami
    - masz za słaby silnik w ogóle i z trudem pokonujesz opory przy starcie
    - starasz się kręcić za szybko już na starcie i nie osiągasz momentu aby
    utrzymać rampę
    - masz paskudny rezonans już na starcie i wypadają Ci kroki
    - co gorsza może nie masz rampy w ogóle

    Zrób próbę, wysteruj z dłuższą rampą, posłuchaj czy nie dzwoni w trakcie
    rozpędzania mechanika. Może poluzuj paski (niezbyt fajne są, wprowadzają
    tarcie i wyginają osie - znam przypadku urwania ośki silnika zbyt napiętym)

    > Sprzęgła nie mam, jest pasek.
    > https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14
    %2009.38.36.jpg
    > https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14
    %2009.38.26.jpg

    To nadal ta oś pionowa?
    Czyli do niczego wcześniej nie doszedłeś?

    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: