  • Data: 2012-03-25 19:35:07
    Temat: Re: Silnik krokowy i mikrostep
    Od: "Roman" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:4f6c2c8a$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    > Już sobie wyliczyłem. Po wyrysowaniu wykresu z wyliczonych wartości
    wychodzi
    > coś a'la połowa paraboli.

    No nie - to jest digitalizowane (trochę chropate) ćwierć okregu.

    > A jeszcze jedno. Wystarczy przecież że wyliczę tylko jedną tabelę, dla sin
    > albo cos, i w programie będę pobierał wartości z tabeli przeciwsobnie.

    Czyli od końca tabelki. Oczywiście, bo sin(x)=cos(90-x) w pierwszej
    ćwiartce. Więc sterowanie ciągłe idzie jak n od 0 do 63 potem cofanie do 0
    itd. Dla bipolarnego jeszcze zmiana kierunku prądu. Najlepiej narysować
    sobie sinusoidę i cosinusoidę w zakresie 0-360 stopni. Są tam cztery
    ćwiartki, w których wartości sinusa i cosinusa mają za każdym razem inne
    znaki, a ich wartości powtarzają się kolejno góra/dół z "mojej" tabelki.

    Roman