eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik krokowy i mikrostep › Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
  • Data: 2012-03-27 09:14:03
    Temat: Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl...

    > Tu wchodzą do gry sterowniki PWM, które robią z uzwojenia silnika
    > stabilizator step-down działający w trybie prądowym. W spoczynku sterownik
    > zapewnia nastawione I a więc i związane z nim nominalne U, natomiast gdy
    > prędkość rośnie (8 obrotów na sekundę to np 1600 kroków/s) w celu
    > utrzymania stałego I musi podnieść U. Wymaga więc dla wyższych prędkości
    > zauważalnie wyższego napięcia zasilania niż napięcie nominalne silnika
    > (nie jest niczym dziwnym silnik 3V/0.8A zasilany z 20V).

    No to mi się już wyjaśniło. Rzeczywiście zwiększenie napięcia daje kopa a
    wyższych obrotach a silnik i tak się nie grzeje bo prąd ograniczają
    rezystory ustalające.
    Niestety ale nadal silnik faluje mimo wpisania poprawnej tabeli do której
    wzór podał Roman. Wprowadziłem małą poprawkę i się coś poprawiło.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: