eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik krokowy i mikrostep › Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209
    .197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <4f698b47$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkd1ec$qtt$1@inews.gazeta.pl>
    <4f6b1a5e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de>
    <4f6c2880$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhrq2$ea8$1@mx1.internetia.pl>
    <4f6c7a9a$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhug1$nn0$1@mx1.internetia.pl> <jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
    Date: Tue, 27 Mar 2012 09:14:03 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 20
    Message-ID: <4f7168c5$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1332832453 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 80.55.236.85:30052
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:628406
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl...

    > Tu wchodzą do gry sterowniki PWM, które robią z uzwojenia silnika
    > stabilizator step-down działający w trybie prądowym. W spoczynku sterownik
    > zapewnia nastawione I a więc i związane z nim nominalne U, natomiast gdy
    > prędkość rośnie (8 obrotów na sekundę to np 1600 kroków/s) w celu
    > utrzymania stałego I musi podnieść U. Wymaga więc dla wyższych prędkości
    > zauważalnie wyższego napięcia zasilania niż napięcie nominalne silnika
    > (nie jest niczym dziwnym silnik 3V/0.8A zasilany z 20V).

    No to mi się już wyjaśniło. Rzeczywiście zwiększenie napięcia daje kopa a
    wyższych obrotach a silnik i tak się nie grzeje bo prąd ograniczają
    rezystory ustalające.
    Niestety ale nadal silnik faluje mimo wpisania poprawnej tabeli do której
    wzór podał Roman. Wprowadziłem małą poprawkę i się coś poprawiło.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: