-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209
.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <4f698b47$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<jkd1ec$qtt$1@inews.gazeta.pl>
<4f6b1a5e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@m...uni-berlin.de>
<4f6c2880$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
<jkhrq2$ea8$1@mx1.internetia.pl>
<4f6c7a9a$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<jkhug1$nn0$1@mx1.internetia.pl> <jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl>
Subject: Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
Date: Tue, 27 Mar 2012 09:14:03 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Lines: 20
Message-ID: <4f7168c5$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
X-Trace: 1332832453 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 80.55.236.85:30052
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:628406
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl...
> Tu wchodzą do gry sterowniki PWM, które robią z uzwojenia silnika
> stabilizator step-down działający w trybie prądowym. W spoczynku sterownik
> zapewnia nastawione I a więc i związane z nim nominalne U, natomiast gdy
> prędkość rośnie (8 obrotów na sekundę to np 1600 kroków/s) w celu
> utrzymania stałego I musi podnieść U. Wymaga więc dla wyższych prędkości
> zauważalnie wyższego napięcia zasilania niż napięcie nominalne silnika
> (nie jest niczym dziwnym silnik 3V/0.8A zasilany z 20V).
No to mi się już wyjaśniło. Rzeczywiście zwiększenie napięcia daje kopa a
wyższych obrotach a silnik i tak się nie grzeje bo prąd ograniczają
rezystory ustalające.
Niestety ale nadal silnik faluje mimo wpisania poprawnej tabeli do której
wzór podał Roman. Wprowadziłem małą poprawkę i się coś poprawiło.
Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=