  • Data: 2023-03-06 00:30:48
    Temat: Re: Skąd skrapla się woda w kompresorze powietrza?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-03-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Niekoniecznie etanol. Zdaje się z uwagi na spożywanie przez personel, to
    > akurat etanol. Spotkałem się z tymi rozwiązaniami w pojazdach
    > trakcyjnych Przejrzałe internet i znalazłem informację, że teraz
    > odchodzi się od tego (https://tiny.pl/w2qtd). Ale na pewno to działa i
    > rozwiązanie jest stosunkowo proste.
    >
    > Były też takie rozwiązania w samochodach mających pneumatyczne hamulce.
    > Ale już w latach 80-tych narzekano, bo tu był problem z opóźnieniem
    > zadziałania. Przy długiej naczepie to się liczyło w sekundach.

    Przyznam, że sposób do zastosowania w tego typu instalacjach, wydaje mi
    się tak kiepski, że pomyślałem, że może coś pokręciłeś. Ale to pewnie
    bardzo stara technologia może jeszcze z 19 wieku.

    A w tym opisie jest trochę dziwnie.... rozpylasz ten alkohol i się woda
    wytrąca? Nie wykrapla, nie wyrasza ale wytrąca? To ma działać na
    zasadzie tworzenia azeotropu czy tez schłodzenia? Współczesnie to
    wspomniane zeolity byłyby oczywistym wyborem. Ewentualnie jakieś
    sieciowane pochodne kwasu akrylowego. Pierwsze daje się łatwo
    regenerować. Drugie zreszą tez, ale nie jest kompletnie debilo-odporne.

    --
    Marcin