eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy › Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
    feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe.org!sF0j5rEIshfCuehRp2jwAg.user.g
    ioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: "Rom45" <o...@z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Date: Fri, 20 Nov 2020 14:43:54 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 38
    Message-ID: <rp8h8b$13lp$1@gioia.aioe.org>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <177nlfjiqqbcm$.dlg@emil.not.valid> <rp495d$51n$1@gioia.aioe.org>
    <rp54km$pgr$4$Cav@news.chmurka.net> <rp5age$m3h$1@gioia.aioe.org>
    <rp5b5i$tv5$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5d0o$1ooa$1@gioia.aioe.org>
    <rp5dld$ves$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <u...@e...not.valid>
    NNTP-Posting-Host: sF0j5rEIshfCuehRp2jwAg.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.19694
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687746
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości
    news:u68uhzdgjqnb.dlg@emil.not.valid...
    > Budzik w
    > <news:XnsAC7B405DBDC12budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    >:
    >
    >> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
    >
    >> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
    >> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
    >> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
    >> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
    >> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
    >> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
    >> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
    >> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
    >> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
    >> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
    >> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu. Przyjmowanie innych torów ruchu
    >> jest możliwe wyłącznie po ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom
    >> poruszającym się z ww. zasadami.
    >
    > To natychmiast do jego przełożonego pisz, żeby go zwolnił.
    >
    > Podstawę sobie znajdzie sam, jakby co, to niech popatrzą na pytania
    > egzaminacyjne, gdzie poprawną odpowiedzią jest, że po skręcie w jezdnię >1
    > pas na skrzyżowaniu można zająć dowolny, a nie wyłącznie prawy
    > --
    > 'Tom N'

    Przecież napisali : "Przyjmowanie innych torów ruchu jest możliwe ..."
    Ten znak ma na celu jedynie upłynnienie ruchu, zrobienie go bardziej
    bezpiecznym i przypomnienie o przepisowej jeździe, przede wszystkim
    możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

    Jadący prawym pasem i skręcający może zająć dowolny pas, ale musi
    udzielić pierwszeństwa pojazdom jadącym po tym pasie - art. 22.
    Jeżeli taki manewr będzie tylko "ścinaniem zakrętu" to będzie to wbrew PoRD.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: