  • Data: 2020-11-23 09:30:31
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-20 o 07:09, Cavallino pisze:

    > Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
    > konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
    > lewym miałby być z niego zwolniony.
    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    > interpretację.

    Przecież wyraźnie napisali, że nie ma obowiązku zajmowania konkretnego
    pasa ruchu, tylko przy zmianie pasa należy ustąpić już nim jadącemu.
    Czyli jadący prawym pasem może pojechać środkowym, jeśli ustąpi
    pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, natomiast jadący środkowym
    może zmienić pas na lewy, jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto jedzie
    lewym. A że na tym skrzyżowaniu nie będzie nikogo jadącego lewym, to
    dostajesz w wyniku "prawy ustępuje środkowemu/lewemu, środkowy zajmuje
    środkowy lub lewy". Można jeszcze dodać: jak środkowy chce skończyć po
    prawej, to ustępuje prawemu.

    --
    Liwiusz