  • Data: 2022-12-14 20:37:03
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.12.2022 o 19:25, heby pisze:
    > HA jest zaskakująco wygodny przy
    > robieniu dziwactw, których producentom chmury do głowy by nie przyszło
    > dawać do rąk klientom.

    A możesz jakiś przykład?

    > Nikomu tego nie będę polecał, poniewaz wymaga to dość szerokiej wiedzy z
    > zakresu informatyki, czasu i ochoty na męczenie się, porażek i miesca do
    > pracy z lutownicą, aby wymieniać soft w wielu urządzeniach.

    Pisałem wiele razy o Supla i takich rozwiązań jakie proponuje nie
    znalazłem nigdzie indziej i nie tylko dlatego, że są to praktycznie
    gotowce ale możliwości tych "gotowcy" (mam namyśli 100%
    automatykę/autonomię, która zawiera 100% współpracy ze wszystkimi
    dostępnymi czujnikami, możliwość wszelakich scen a przede wszystkim
    "skryptów" klikalnych o dowolnym poziomie powiązań. Nawet lajkonik sobie
    z tym poradzi bo w sumie dziecinnie prosta sprawa.

    > Głównie dlatego, że HA integruje wiele rzeczy, w tym własne rozwiązania
    > U mnie np. własnym rozwiązaniem jest czujnik temperatury na ~20
    > terometrów (kotłownia), sterownik do podłogówki na kilka obwodów
    > zrobiony na sonoff/ESPHome, oraz falownik PV. Do pierwszego nie ma nic
    > gotowego,

    Oczywiście że w Supla jest taka implementacja, bez żadnego problemu.

    > do drugiego nie wiem, ale i tak mam to 10x taniej i tak jak
    > chcę, do trzeciego jest osobna, guano-apka chińskiego producenta, od
    > której boli mnie istota szara.

    Ja mam to porobione na sonofach lub ESP32. Czujniki jakie chciałem,
    dołożyłem bez żadnego problemu. Na dodatek jest pełna kalibracja od
    strony softu wgranego jak i po stronie chmury i pełen dostęp przez
    przeglądarkę czy apkę.

    > Problem w tym, że apetyt rośnie. U mojego sąsiada pojawiło się już kilka
    > "nie da się" ponieważ vendor-lockin determinuje możliwości systemu. A
    > vendor nie ma ochoty na integrację innych urządzeń, nie po to robi
    > zamknięty ekosystem.

    j/w

    > U mnie tak nie ma, ale za to muszę obrabiać własny serwer, to absolutnie
    > nie powinno miec miejsca w domu Kowalskiego. Wiec to kwestia
    > "łatwo-i-vendor-lockin" albo "trudno-i-wolność-wyboru".

    W supla masz do wyboru czy to obca chmura czy swoja.

    > Co kto lubi. Daje tylko pod rozwagę, jako pewną alternatywę do gotowców.

    Gotowce na supla też istnieją :)

    > Ja na pewno mam za silną tenedencję w
    > kierunku DIY.

    Ja przede wszystkim i żadna platforma nie była w stanie zaoferować mi
    to, co oferuje supla. Wgranie softu do ESP to wyklikanie z www opcji i
    wgrywa się przez www (builder) i nie potrzeba nawet kombinować z
    "wgrywarką". Na dodatek ładnie się to rozwija, są powiadomienia, eventy,
    cokolwiek. Mogłem sobie do bólu robić wszelakie wygibasy, łącznie z
    woltomierzem czy amperomierzem (z pełnym logiem w postaci wykresów) i
    wszystko w apce na smartfonie czy www, zależności itp. Co najważniejsze,
    to nawet nie ma potrzeby pisać softu bo są gotowce na każdą opcję albo
    co najmniej 99%. Ktoś kto nie ma bladego pojęcia o pisaniu softu da
    sobie spokojnie radę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>