  • Data: 2017-01-15 14:41:19
    Temat: Re: Smog
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 00:37:27 +0100, Piotrne napisał(a):

    > Mieszkam w Gliwicach i odczuwam - smród dymu w pobliżu dymiących kominów.
    > Dalej od nich też, chociaż słabiej. W mieszkaniu po zamknięciu okien
    > jakoś pył "osiada" i tego nie czuję.

    Ja by tam pylu ze smrodem nie utozsamial.

    > Po ponownym otworzeniu okna dym jest wyczuwalny.

    A to faktycznie ciekawe, zakladajac, ze to nie pyl smierdzi.

    > Dotyczy to osiedla bez ogrzewania węglowego
    > - do najbliższego komina jest kilkaset metrów.

    Taki jeden w sprzyjajacych wiatrach potrafi zasmrodzic, no ale w
    Gliwicach to chyba na brak kominow nie narzekacie :-)
    Nie tylko domowych

    > Na potrzeby czyszczenia powietrza domowego mam oczyszczacz
    > Fisher Price, który właściwie jest skrzynką z wentylatorem
    > i filtrem HEPA. Trudno powiedzieć, jak dobrze usuwa pył.

    A to moze dlatego po zamkniecniu okien smrod znika ?

    > Podobno idealnie robi to odkurzacz wodny Rainbow. Ale jest
    > drogi, duży i hałasuje.

    Odkurzaczy wodnych jest cala masa, i wcale nie w cenie Rainbow :-)

    > Jak skuteczne jest usuwanie pyłu przez rozpylaną ultradźwiękami
    > wodę? Nawilżacze powietrza tworzą mgiełką wodną. Czy ta mgiełka
    > dobrze wiąże pył?

    Wydaje mi sie, ze ta mgielka paruje. I pyl pozostaje.
    Raczej jakas kurtyna wodna.

    J.