-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <jpu52e$1q2$1@inews.gazeta.pl>
<4fc29927$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<jpub7t$gu3$1@inews.gazeta.pl> <8167635254$20120528010751@squadack.com>
<jq05j5$ku2$1@inews.gazeta.pl> <8720311745$20120528175726@squadack.com>
<jq3hdn$ad2$1@inews.gazeta.pl>
<1kmoy4dgh001h$.1uul3pd33ar6g$.dlg@40tude.net>
<5990737270$20120530003039@squadack.com>
Date: Wed, 30 May 2012 21:04:45 +0200
Message-ID: <uzd262ozr3tz$.4irof1jhwrlc.dlg@40tude.net>
Lines: 42
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.63.215
X-Trace: 1338404686 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.25.63.215:43150
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452686
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 30 May 2012 00:30:37 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Tomasz,
>
> Wednesday, May 30, 2012, 12:14:40 AM, you wrote:
>
>>>> A jakiego zużycia oczekujesz po 106KM, benzynowym silniku? To nie
>>>> Yaris 1.0...
>>> na trasie przy 90kmh, mysle ze 5,0 to juz by było coś jak na lanosa.
>>> Samochód nie jest duży.
>> Lanos znowu ani nie był szczególnie mały, ani szczególnie ekonomiczny.
>> 6l/100km to już raczej dobry wynik.
>
> Było 5.8...
>
>> A ile deklarował producent w trasie?
>
> 10.2/5.6/7.4 (miasto/90/120 km/h) - ale te 90 i 120 dotyczy jazdy
> jednostajnej.
>
> Szkoda, że w bezsensownym udowadnianiu, ile ma palić Lanos zagubiło
> sie meritum, czyli to, że możliwość ekstremalnie niskiego spalania w
> bardzo nietypowych warunkach ma się nijak do rzeczywistości
Ale nadają się do porównywania między różnymi autami - tak samo jak inne
parametry typu Vmax czy przyspieszenie, też mierzone w brzegowych
warunkach eksploatacji.
Bo tak samo można marudzić że czasy przyspieszeń "kłamią", bo nikt (?) tak
nie jeździ (a przynajmniej rzadko), a producenci powinni podawać czasy przy
eksploatacji typowej, czyli np. zmieniając biegi wcześniej, nie wciskając
gazu do końca itp., bo tak robi większość kierowców przyspieszająć.
Tylko wtedy już się taki parametr nie będzie nadawał do niczego, poza
poprawianiem samopoczucia kierowców którzy "przyspieszyli szybciej niż
fabryka podaje".
Dlatego ekstremalnie zużycie paliwa w jakimś tam określonym cyklu jest ok,
bo pozwala porównać między sobą samochody i w sumie tylko tyle.
A później zależnie od umiejętności i stylu jazdy jeden kierowca będzie
zużywał 90% deklarowanego paliwa, a inny 130% - ale stosunek między
samochodami mniej-więcej taki jak producent podaje.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.12 21:51 Artur Maśląg
- 30.05.12 23:11 Arbiter
- 31.05.12 00:55 Tomasz Pyra
- 31.05.12 01:59 Budzik
- 31.05.12 08:25 Cavallino
- 31.05.12 09:48 Artur Maśląg
- 31.05.12 09:59 Budzik
- 31.05.12 10:04 Cavallino
- 31.05.12 13:30 mcgregor
- 31.05.12 14:59 Budzik
- 31.05.12 16:59 Artur Maśląg
- 31.05.12 17:22 Arbiter
- 31.05.12 19:53 Cavallino
- 31.05.12 19:59 Budzik
- 31.05.12 20:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=