  • Data: 2011-01-27 17:21:32
    Temat: Re: Spamik (Kamera HD)
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <t...@c...co> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.01.2011 16:57, Tmek pisze:
    [...]
    > No patrz, a ja sie tym bawilem, i zamiast prametrow ogladalem co i jak to
    > potrafi nakrecic.
    > I contur nie powlala obrazkiem. W czym jest gorszy? Wieksze mydlo optyki na
    > brzegach, mydlo w szczegolach ktore wynika z kompresji i odszumiania przed
    > nia, gorzej razi sobie z kontrastowymi scenami, nie jest wodoszczelny. I
    > tyle. Sa obecnie lepsze.

    Za to GoPro przepala, zupełnie nie radzi sobie z jasnymi obszarami. Pomysł
    mocowania i kształt obudowy pochodzi chyba wprost z muzeum radzieckiej myśli
    racjonalizatorskiej. Do Contour HD można dokupić wodoszczelną obudowę za
    chyba $20 - _jeśli_ ktoś takiej potrzebuje. Do zastosowań motocyklowych
    opowiadanie o "mydle na brzegach" to jakiś dowcip. No chyba, że chcesz
    kamerę przytwierdzić do statywu i filmować wyścigi biedronek. Bo ja dla
    takich kamer to widzę raczej takie zastosowanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=cxnF9rXFr38

    Jest już sporo kamer o zbliżonych parametrach, każda ma swoje zady i walety.
    Twierdzenie, że jedna kamera bije drugą na głowę, przypomina opowieści o
    naszej kiełbasie, która przegoniła ich kiełbasę. Z filmów dostępnych na YT
    nijak dramatyczna wyższość jednej nad innymi produktami tej klasy nie wynika.

    Przypomina mi to klimat ze świętej wojny między posiadaczami Nikonów i
    Canonów, której uczestnicy kupują sprzęt za 30kpln i robią nim zdjęcia
    dekielków i plansz testowych, zamiast zająć się fotografowaniem.
    --
    Krzysztof 'Mad Max' Laska
    http://www.chujwi.co <- prestiż dla mas