  • Data: 2021-01-18 14:19:46
    Temat: Re: Spawanie żeliwa
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, 18 January 2021 at 22:01:46 UTC+9, A S wrote:

    > Nie mam. Odnosnie otworów - pekniecie od góry do dolu, tak ze mam dwie oddzielne
    płyty, każda trzyma sie niezależnie reszty kominka. Pytam wyłącznie o szanse naprawy
    "w miejscu" i przez otwarte drzwiczki bo jak będę musial go wyrywać, to kupię nowy.

    Chodzi tylko o to że nie wiadomo jakie to żeliwo, a nie wszystkie są spawalne. W
    zasadzie nie wyobrażam sobie żeby ktoś odlewał kominki/kozy z innego żeliwa niż szare
    (dobrze spawalnego), ale kto bogatemu zabroni...

    Druga myśl: niespawalne gatunki żeliwa dają się lutować.

    > Apropo łaty - da się żeliwo nawiercic i ośrubować mając dostęp tylko z jednej
    strony?

    Da się, tylko musisz mieć dobrą szczelność takiego połączenia. Ta płyta pękła od
    naprężeń cieplnych, znaczy coś tam się silnie rozchodzi/ściska, znaczy łatwo tego nie
    uszczelnisz, bo się po iluś tam cyklach pokruszy i rozszczelni. Trzeba napchać czegoś
    miękkiego i ścisnąć płaskownikiem/wkrętami tak żeby zawsze było ściśnięte, nawet jak
    piec jest fest gorący i żar z rozgrzanego brzucha mu bucha.