  • Data: 2022-04-20 12:41:41
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu do Ukrainy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Wednesday, April 20, 2022, 11:46:37 AM, you wrote:

> [...]
    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b
    -b9cb-341072879377
    > Dzięki :)
    > Dziwne, ale zupełnie inne od języka rosyjskiego, zwłaszcza ?, ?, ?, ?, ?,
    > ?.

    W transliteracji z rosyjskiego dla tych liter jest identycznie.
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzienniki-resortowe/o
    kreslenie-zasad-transliteracji-34280466

    > Jakoś w języku rosyjskim nie pamiętam głoski "shsh".

    ,,shch" - oczywiście, że jest - w alfabecie wymawia się ją ,,szcza", co
    zawsze wywoływało wesołość w klasie.

    > Czyżby wszyscy Ukraińcy mieli wadę wymowy? ;)

    Raczej po prostu czegoś nie wiesz. Pisze się identycznie w rosyjskim i
    ukraińskim i identycznie wymawia.

    --
    Best regards,
    RoMan