    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 20 Sep 2022 06:33:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Środek do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 16:21:07 UTC+2, PeJot wrote:

    > Chodzi o to że śruby które są niby zabezpieczone tym niebiesko zielonym
    > czymś, potrafią się samoczynnie odkręcić. Albo to nie działa, albo znowu
    > księgowi zaszaleli.
    > --
    > P. Jankisz
    > Sygnaturka zastępcza
    bardzo podejrzana sprawa

    Może Sherlock Holmes zechce przeprowadzic śledztwo

    To się nazywa :
    Klej do gwintow

    i tu czytać się naumieć

    Klej do gwintów
    Klej do gwintów (klej do śrub), albo jak nazywają go specjaliści: klej anaerobowy. To
    specjalny środek chemiczny, który spełnia następujące zadania: Zabezpiecza śruby i
    nakrętki przed odkręcaniem się w trakcie eksploatacji urządzenia / podzespołu /
    maszyny.
    Czy warto stosować kleje do gwintów? Jak i gdzie je stosować.
    ma-pro.com.pl/klej-do-gwintow-czy-warto/
    ma-pro.com.pl/klej-do-gwintow-czy-warto/
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Środek zabezpieczający gwinty śruby nakrętki przed ... - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=8ExyhFyaYRc
    Środek zabezpieczający gwinty śruby nakrętki przed ... - YouTube
    0:53

    05.12.2018 ? Zobacz, jak zabezpieczyć śruby przed samoczynnym odkręcaniem się#autofan
    #motoryzacja #auto #samochód #opel #poradnik #car #bogdan #diy

    Autor: AutoFan - Zrób To Sam

    Wyświetlenia: 1,2tys.

    Inna zawartość z youtube.com

    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem - YouTube
    Jak zabezpieczyć śruby przed odkręcaniem? - K2 KLEJ ANAEROBOWY

    Zobacz więcej
    W jaki sposób zabezpiecza się śruby przed odkręceniem?
    https://poradnik.pkt.pl/dom-i-ogrod/jak-zabezpieczyc
    -srube-przed-odkreceniem

    30.11.2019 ? Rozwiązaniem problemu odkręcających się śrub są specjalistyczne
    preparaty. Dzięki nim można ustrzec przed poluzowaniem się także gwinty, kalamitki,
    nakrętki oraz śruby ...

    Szacowany czas czytania: 3 min

    Dlaczego śRuby się odkręcają?
    Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
    Jak zabezpieczyć połączenia śrubowe przed odkręceniem?
    www.tap-art.pl/...polaczenia-srubowe-przed-odkreceni
    em

    20.12.2019 ? Połączenia wykorzystujące śruby są podatne na drgania. Co więcej, sama
    konstrukcja może przyczyniać się do samoczynnego odkręcania się nakrętek. W przemyśle

    Szacowany czas czytania: 5 min

    Kleje do gwintów i śrub Loctite, zabezpieczenie śrub ...
    https://www.woronko-kleje.pl/Zabezpieczanie...

    Klej do śrub LOCTITE i jego największe zalety: 1. Zapobiega samoodkręcaniu się,
    nieszczelnością i korozji, 2. Jest odporny na drgania, 3. Produkty jednoskładnikowe -
    czysta i ...
    Obrazy Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 175 x
    180. Źródło: poradnik.pkt.pl
    W jaki sposób zabezpiecza się śruby przed odkręceniem?
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 175 x
    180. Źródło: archiwumalle.pl
    Śruby zabezpieczające z tuleją do kól felg alu
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 185 x
    165. Źródło: magazynauto.pl
    Jak zabezpieczyć felgi przed uszkodzeniem lub kradzieżą? - Magazyn Auto
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 169 x
    180. Źródło: allegro.pl
    ŚRUBY KUTE + ZABEZPIECZAJĄCE CZARNE 12x1,5 14x1,5 7000039784 - Allegro.pl
    Obraz znaleziony dla: Środek zabezpieczający ŚRUBY przed Odkręcaniem. Rozmiar: 176 x
    180. Źródło: www.sklep.trio.com.pl
    Zabezpieczenia kół do samochodu Citroen, Peugeot felgi Aluminiowe ...
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Jak zabezpieczyć gwinty śruby przed odkręcaniem? Poradnik
    https://www.forumwiedzy.pl/jak-zabezpieczyc-gwinty..
    .

    27.11.2018 ? Jak zabezpieczyć gwinty śruby przed odkręcaniem? Poradnik Posted By
    ForumWiedzy on 27 listopada 2018 Jeśli instrukcja serwisowa informuje by stosować
    środek ...

    Szacowany czas czytania: 2 min

    Zabezpieczenie śrub przed samoczynnym odkręcaniem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3377737.html

    Ja praktykowałem 2 rodzaje w takim wypadku jak ma autor. 1 - wkręcanie śrub bez
    gwintowania (chiński aluminium jest na tyle miękkie, że się samo gwintuje od śruby
    (odradzam tę metodę w ...
    Jak zabezpieczyć śruby przed rdzą? | Hurtownia śrub i
    https://www.kristal.net.pl/blog/jak-zabezpieczyc-sru
    by-przed-rdza

    Aplikacje środków zabezpieczających przed rdzą najprościej przeprowadzić zanurzając
    śruby w odpowiednim preparacie lub skorzystać z rozwiązania, jakim są preparaty w
    sprayu. W ...
    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem
    https://www.youtube.com/watch?v=tjIJTc71jFY
    Jak zabezpieczyć gwintu przed samoczynnym odkręcaniem - YouTube
    0:53

    26.11.2018 ? Jeśli instrukcja serwisowa informuje by stosować środek zabezpieczający
    na gwint, to trzeba oczyścić gwint śruby i nałożyć specjalny środek, do kupienia w
    sk...

    Autor: ForumWiedzy

    Wyświetlenia: 7,3tys.

    Jak zabezpieczać nakrętki przed samoczynnym ...
    https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/po
    rady-uzytkowe/255845,Jak...

    02.10.2010 ? Wśród zabezpieczeń kształtowych stosowane są najczęściej podkładki które
    po dokręceniu nakrętki wygina się tak, aby uniemożliwić odkręcanie się śruby lub
    nakrętki. ...
    [Rozwiązano] Jak zabezpieczyć śruby zawieszenia przed korozją?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3408172.html

    13.12.2017 ? Przy śrubach przelotowych , dawno temu wymyślono "CÓŚ '' takiego jak
    kontra , czyli przeciwnakrętka , która nie tylko zabezpiecza przed odkręceniem , ale
    też chroni ...

    --

    A tu dla bardziej kumatych Zenków

    What is thread-locking fluid?
    Thread-locking fluid or threadlocker is a thin, single-component adhesive, applied to
    the threads of fasteners such as screws and bolts to prevent loosening, leakage, and
    corrosion . Most thread-locking formulas are methacrylate -based and rely on the
    electrochemical activity of a metal substrate...

    Thread-locking fluid - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Thread-locking_fluid