    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizacja obrotów
    Date: Mon, 10 Jul 2023 15:08:21 +0200

    W dniu 10.07.2023 o 14:26, J.F pisze:

    > Stare polskie (i zachodnie) magnetofony miały z prądu.
    > Tzn z prądu i napiecia, bo sam prąd to mało.
    No przecież piszę że prąd to mało :)
    > Był do tego fikuśny układ z tranzystorow, a potem scalony.
    > Ech ta skleroza ... UL1901?
    Chyba tak i tam też back-emf był wykorzystany podobno bo dla mnie zasada
    stabilizacji tak trochę mało jasna jest.

    > Fajna koncepcja, ale co na pełnej mocy ?
    > Obawiam się, ze zakłócenia mogą zabić pomysł.
    Ale wejście analogowe i tak musisz kluczować poza tym można uśredniać
    napięcie z kilku okresów.

    > No i te silniki to czesto szeregowe - a tak sie nie uda :-)
    A dlaczego? przecież po zaniku napięcia pole magnetyczne nie znika od
    razu, więc mierząc zaraz po przejściu sinusa przez zero powinno dać
    napięcie proporcjonalne do obrotów.
    Jak wrócę do tego robota to spróbuję to pomierzyć bo sam jestem ciekaw.

    --
    Janusz