    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilność częstotliwości sieci
    Date: Thu, 10 Sep 2009 07:14:20 +0200

    PeJot wrote:

> [...]
    http://www.pse-operator.pl/uploads/kontener/Krajowy%
    2BSystem%2BElektroenergetyczny.pdf

    > Ano tak. Pozostaje monitorowanie.
    >
    > Właśnie znalazłem fajne źródło 50 (+/- 5E-5) Hz. Armata na muchy.

    Troche mieszacie gruszki z pietruszka. Stacja musi zniesc obnizenie
    czestotliwosci do 47Hz, ale nie sa to warunki nominalne, tylko jak cos
    porzadnie pierdolnie, coby stacja nie pierdolnela z reszta (nizsze f,
    nizsza impedancja i bum). Czestotliwosc sieci jest utrzymywana w systemie
    europejskim z dokladnoscia 0.2Hz w warunkach quasistacjonarnych
    (kompensowane w tygodniu z dokladnoscia do 2s/miesiac), mozliwe stany
    przejsciowe +-0.8Hz kompensowane natychmiastowo. Jak jest wiecej, to siec
    sie rypie i na ogol nie ma wtedy czestotliwosci, bo nie ma napiecia :-). Tu
    mozna doczytac conieco:
    http://www.entsoe.eu/_library/publications/ce/oh/app
    endix1_v19.pdf

    Waldek, Edwards Air Base, Mojave, CA