  • Data: 2021-10-21 19:12:58
    Temat: Re: Stal na nóż
    Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.10.2021 o 12:42, Konrad Anikiel pisze:

    > Masz czym wyciąć twardą stal, zeszlifować dużą warstwę, a nie możesz położyć cegły
    szamotowej i na niej zagrzać do czerwoności tego noża palnikiem gazowym?

    > Owszem, możesz zacząć od materiału obrobionego cieplnie (np. na wskroś zahartowany
    kawałek resora piórowego), ale wycinanie kształtu i szlifowanie będzie trudne,
    szczególnie że będzie musiało być na zimno. Spiek proszkowy też będze wrażliwy na
    grzanie.

    Dziękuję za konkretną odpowiedź.
    Oczywiście masz rację, że wycinanie a szczególnie zeszlifowanie pod
    kątem to ciężka sprawa, ale da się jakoś - próbowałem na pilniku)
    Tylko że rzeczywiście to jest robota głupiego.
    No i jeżeli spiek proszkowy jest też wrażliwy na grzanie (przy tym
    szlifowaniu) to bez sensu zabawa.

    Ja po prostu nie znam podstaw, nie wiem na przykład czy spieki proszkowe
    (ja to znam pod nazwą stale proszkowe, na przykład stal ZDP-189),
    też się hartuje, odpuszcza, i tak dalej. (zakładam że tak).