eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Date: Sun, 11 Apr 2021 17:31:27 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <s4v4ol$89c$1@news.icm.edu.pl>
    References: <607294f7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4u4po$v86$1$Cav@news.chmurka.net> <s4ulut$5di$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 11 Apr 2021 15:31:33 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="8492"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.0
    In-Reply-To: <s4ulut$5di$1@dont-email.me>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692989
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2021-04-11 13:18, ToMasz wrote:
    > W dniu 11.04.2021 o 08:26, Cavallino pisze:
    >> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
    >>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    >>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
    >>
    >> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
    >> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    >> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
    >> śmieci.
    >> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
    > wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę? Mało Ci podziałów wśród Polaków?
    >
    > Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
    > inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
    > na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
    > więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
    > samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej. obojętnie
    > czy to jest 4 tyś, za pełnolentnie auto, 25 tyś za kilkuletnie czy
    > 100tyś za nowe, zawsze znajdzie się ktoś dla kogo to  będzie gówno, bo
    > stać go na więcej.

    No sądzę by większość ludzi obchodziła utrata wartości. Ich obchodzi ile
    na ten samochód wydają. Dlatego kupują zwykle używane a nie nowe. Siłą
    rzeczy używane są zwykle spalinowe. Za jakiś czas będą kupowali
    elektryki. A za jeszcze trochę będą mogli pluć sobie w brodę z tego powodu.

    >
    > nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci. wkładasz
    > do dyskusji zagrożenia nie związane z motoryzacją. Jesteśmy jedynym
    > krajem w europie, gdzie przejście na samochody elektryczne, nawet za
    > pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
    > bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
    > wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!! Bez
    > elektrowni atomowej nie będzie elektryfikacji transportu. Albo przedstaw
    > inne realne rozwiązanie albo wbij sobie to do głowy. Mogłaby nastąpić
    > częściowa elektryfikacja, gdyby samochody elektryczne były malutkie,
    > albo zwiększyła by się ilość dróg dla rowerów elektrycznych, i hulajnóg.
    > Tyle że drogi, elektrownia atomowa, wielkość  - a tym samym cena pojazdu
    > - nie zależy od "ksenofobii kupujących"

    Przecież można produkować prąd z węgla. Elektrownie atomowe nie
    zmieniają opłacalności ekonomicznej produkcji energii tylko dają
    względną czystość tego.

    >
    > Nawet jak masz panele na dachu i samochód elektryczny, to pamiętaj że
    > Ty, Twoja żona, córka, matka, do szpitala pojadą dieslem. Szczepionka na
    > covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
    > Warto więc pluć na spaliniaki, czy może podjąć działania które
    > przyśpieszą ich odejście?

    Jak dla mnie jedynym uzasadnionym posunięciem jest promocja małych aut
    elektrycznych. W sensie takich Twizy. Wtedy można uzyskać mniejsze
    zużycie energii i pozbawić spalin miasta. Ale to długo potrwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: