eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.
    farm!feed.usenet.farm!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.n
    etnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <607294f7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbm18t04lwmt$.6n3r7exikbhg.dlg@40tude.net>
    <s53rk6$h5f$2$Cav@news.chmurka.net>
    <g412ascbhld8.qen1fousrz81$.dlg@40tude.net>
    <s53umj$j8t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1ts7gq4s28l19$.151f1tzshk41k.dlg@40tude.net>
    <s540qu$kd9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <s54474$mp9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <pujd5t0h820r$.1cvoicm7ac2r1$.dlg@40tude.net>
    <s549em$qic$4$Cav@news.chmurka.net>
    <1kbtasrxo77z2$.1ad1rgv94niqm.dlg@40tude.net>
    <s54f76$up6$3$Cav@news.chmurka.net>
    <1k0bptemt0mpz$.1w04cvkyo1vi0$.dlg@40tude.net>
    <s5606j$vob$2$Cav@news.chmurka.net>
    <1pa8z9r9zm010.vf6gw9jaiomy$.dlg@40tude.net>
    <s568kj$4tk$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1vanbqdovw4ua$.1n6mv5i57xels$.dlg@40tude.net>
    <s56arj$5v8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <s56hhj$bdt$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 14 Apr 2021 13:48:54 +0200
    Message-ID: <14zely3xpmo07$.shtfrf1jorfy.dlg@40tude.net>
    Lines: 119
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.122.37
    X-Trace: 1618400934 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 548 83.30.122.37:58710
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5900
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693210
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 14 Apr 2021 12:52:36 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-04-2021 o 12:33, J.F pisze:
    >>>>> A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.
    >>>> Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia.
    >>> Zazwyczaj tak, ale nie jest to reguła.
    >>> Zwłaszcza w przypadku evse 16A - a to już może być za dużo dla bardzo
    >>> starych instalacji i gniazdek.
    >>
    >> Cos mi chodzi po glowie, ze bolce we wtyczkach 16A byly ciut grubsze.
    >> Ewentualnie - piszemy grubym drukiem "wymagane gniazdko 16A, jesli nie
    >> masz - wezwij fachowca".
    >
    > I tak chyba masz napisane w każdym urządzeniu które wymaga takiej mocy.
    >
    >> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    >> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
    >
    > Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.

    Ale 3x wiecej. I przez noc mozna naladowac baterie do pelna, nie tylko
    do polowy :-)

    Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem - w domku moze i do pelna,
    w bloku masz przydzialowe 6A na jednej fazie tylko :-)

    > No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.

    No, a to jest juz ciekawe, czemu tak.
    Umowa z fiskusem europy, zeby sie dalo akcyze nalozyc ? :-)

    >>> A już na pewno dla przedłużacza, na którym niektórzy mądrzy podłączają evse.
    >>> Nic to, że przedłużacz ma kable już na oko 10 krotnie cieńsze niż kabel
    >>> w evse....
    >>
    >> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
    >
    > I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
    > Producenta evse?

    Twoja. Bylo napisane 16A?

    >> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
    > Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.

    Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)

    Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.

    >>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
    >>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
    >>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
    >>
    >> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
    > Ale wywali.

    po 100s, taka norma/ch-ka.
    Co prawda jest to dobrane do typowego kabla i pozaru nie bedzie..

    >>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
    >>> do podłączenia lampki warsztatowej....
    >>
    >> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
    >
    > No i to Ci właśnie tłumaczę.

    Ale mnie nie o to chodzi.
    Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)

    >>>> No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
    >>>> musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
    >>>> wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC
    >>>
    >>> Ale te badania przez uprawnionego elektryka musiałbyś powtórzyć na
    >>> każdym przygodnym gniazdku....
    >>
    >> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
    >
    > Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.

    Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.

    >> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
    > No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
    > przeniesienie.

    Nikt nie instaluje 3f z g* kabelkiem :-)
    Wiec skoro gniazdko jest 25A, to tyle chce pobrac.

    Ale masz racje - to ciagle malo, obiadu z deserem nie starczy :-(

    >>> A co to jest "odpowiednia moc"?
    >>> Bo jeśli myślisz, że wykorzystasz 16A przez 12 godzin na każdym
    >>> gniazdku, to mocno się mylisz.
    >>
    >> Masz na mysli te wspolczynniki jednoczesnosci?
    >> Bo skoro gniazdko 16A,
    >
    > Mało gniazdek jest 16A de facto.
    > A przygodnych - ze świecą szukać.

    Jak widac przy 1f to bez znaczenia, bo i tak za wolno.
    A jak ktos robi gniazdko 3f do betoniarki, to juz tam jakas moc
    dostepna jest.

    >> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
    >> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
    >
    > Wykorzysta.
    > 1*16A na pewno, czasem 1*32A.

    1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
    a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)

    > Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
    > Plus Smart i Zoe.

    No, trzeba pomyslec przed zakupem, a nie po :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: