eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Date: Thu, 15 Apr 2021 10:52:01 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s58ur9$2vd$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <607294f7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s53eji$8dh$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <60754eb6$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <s53k4f$chk$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <s53p9e$fjn$2$Cav@news.chmurka.net>
    <51ikgsakykgp.2tbgt2867m6y$.dlg@40tude.net>
    <s53r59$gqs$2$Cav@news.chmurka.net>
    <19qzbqa2jehbg$.807k0iabuybm$.dlg@40tude.net>
    <s53rmj$h5f$3$Cav@news.chmurka.net>
    <rk4izrw68skz.5470gbshxnfo$.dlg@40tude.net>
    <s53tfd$ieh$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <s543si$mgi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <13jxl9qi3w84e$.uf59dclvanq4$.dlg@40tude.net>
    <s544g7$mp9$2$Cav@news.chmurka.net>
    <v0zwo7ruuzml.m6la0upikaw9$.dlg@40tude.net>
    <s5499n$qic$3$Cav@news.chmurka.net>
    <146guj9drztra$.atzobjntr7t6.dlg@40tude.net>
    <s54f3j$up6$2$Cav@news.chmurka.net>
    <a...@4...net>
    <s5602p$vob$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s58pk7$vcq$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <s58r2g$f9$1$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 15 Apr 2021 08:51:53 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="3053";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <s58r2g$f9$1$Cav@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693256
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-04-15 o 09:47, Cavallino pisze:
    > W dniu 15-04-2021 o 09:22, viktorius pisze:
    >> W dniu 2021-04-14 o 07:54, Cavallino pisze:
    >>
    >>>
    >>> Mylisz się - grzanie webasto jest dużo oszczędniejsze niż grzanie
    >>> silnikiem.
    >>>
    >> Przecież tu chodzi tylko o to, żeby spełnić normy spalin, żeby móc
    >> samochody nadal sprzedawać.
    >> Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz
    >> nazywa, to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji
    >> smrodków nie
    >
    > W hybrydzie ten problem nie istnieje, testowe spalanie ma tak małe, że
    > spełnia normy z naddatkiem.
    > Więc to nie to.
    >

    Bo test WLTP to taki real life jednak nie jest. Trwa tylko 30 min, jest
    robiony w temp otoczenia 23 stopnie.
    Wystarczy wydłużyć czas testu aż baterie padną, zrobić warunki bardziej
    na północ niż Sevilla i znów zacznie się główkowanie jak spełnić normę...

    > Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    > paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    > godzinie.
    >
    Ale jednak spala jakieś tam paliwo i to nie w ciśnieniu "tłokowym",
    tylko w jakiejś tam komorze spalania, nie ma katalizatorów, EGR-ów na
    wylocie. Uważasz, że taki palnik jest eko wg norm samochodowych?

    > W sumie są też wersje ogrzewania na lpg, stosowane np. w kamperach, więc
    > dobrym pomysłem byłoby połączenie takiego plug-in'a już fabrycznie z
    > takim paliwem.
    Auto ma być bezobsługowe: lejesz, jeździsz.
    A w hybrdzie, żeby być eko: lejesz , ładujesz.
    Dorzucasz jeszcze dodatkowy korek, od LPG, żeby było ciepło.
    Gdzieś po drodze straciła się użyteczność czy coś nie rozumiem?

    Miałem Żuka, nie miał nawet automatycznej kompensacji zużycia okładzin
    hamulcowych, kalamitek naście było w przednim zawieszeniu. Trzeba było
    dbać, żeby jechać bezpiecznie.
    Teraz żeby dbać nie o bezpieczeństwo, a o ekologię, wracamy do pojazdów
    obsługowych, bo coś trzeba podpiąć, o czymś pamiętać itd.

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: