    Date: Mon, 08 Dec 2014 01:01:46 +0100
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statywy do aparatu firmy SLIK

    On 2014-12-08 00:06, crazy bejbi wrote:
    > Tego nie znam, ale mam Benro karbonowy i jest idealny - waży koło 0,6 kg
    > - w góry do panoram - idealny.

    Generalnie to co piszesz jest raczej niewykonalne.
    Karbonowy monopod Benro waży 0.6 kg.
    Chyba, że masz jakiś statyw mini, do którego trzeba kucać. :)

    W tej chwili najlżejszym pełnowymiarowym statywem w ofercie Benro jest
    model metalowy w kolekcji Travel:
    http://www.benrousa.com/products/travel-flat/benro-a
    0180t.aspx

    Do niedawna istniały odpowiedniki z włókna, ale najwyraźniej je
    wycofali (pewnie nie bez powodu). Podstawowy ważył trochę ponad 800g.

    Spojrzałem teraz na oferty Gitzo i 3 Legged Thing - nie mają statywów
    poniżej 900g, więc najwyraźniej jest to głupi pomysł.

    Do tego dochodzi głowica.
    Najlżejsze głowice kulowe to około 300g (3LT AH0 za 120 GBP).
    Modele dla zwykłych śmiertelników (np. Benro) są o jakieś 100g cięższe.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski