  • Data: 2020-09-23 21:01:27
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem terenu
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-23 o 17:26, Uzytkownik pisze:

    > To Ty jednak chcesz zrobić to tanio, a nie zajebiście?

    Ja bym może i chciał zajebiście, ale inwestor wolałby tanio :)

    > Jak tanio to tylko czujnik zmierzchowy, ale zgodnie z porzekadłem "co
    > tanio to drogo" nie kupuj najtańszych chińskich badziewi tylko
    > zainwestuj w coś lepszego np. Hager EEN101
    >
    > Weź jednak pod uwagę, że najsłabszym ogniwem takich czujników
    > zmierzchowych są przekaźniki.
    > Lampy potrafią w chwili załączenia
    > pobierać dość duży prąd rozruchowy, dlatego potrzebne są styczniki.

    No i obecnie są styczniki. I przekaźniki w sterownikach tych co są, dają
    radę.

    > czujnikach zmierzchowych fotoelementy są jednymi z bardziej trwałych
    > elementów. Niestety najgorszymi czynnikami wpływającymi na żywotność
    > jest temperatura i wilgotność. Dlatego czujnik taki musi być dobrze
    > zabezpieczony przed wpływem tych czynników. Zamontuj wszystko w
    > hermetycznej obudowie, fotoelement zamontowany w dół, aby nie padały na
    > niego bezpośrednio promienie słoneczne. Tak zamontowane czujniki
    > zmierzchowe potrafią działać bezawaryjnie po kilkanaście lat.

    Dla mnie to nie nowina, ale patrząc chociażby na szyby w oknach budynków
    na tym terenie, obawiam się nieuniknionego syfienia obudów czujników. I
    także z tego względu, na chwilę obecną wygrywają ranking sterowniki
    astronomiczne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem