    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie silnikiem BLDC z mikrokontrolera
    Date: Wed, 26 Jan 2022 20:45:21 +0100

    On Wed, 26 Jan 2022 13:13:04 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Generalnie szukam czegoś znacznie prostszego. Chodzi o układ, który
    > będzie miał:
    > - wejście zasilania, np. 12V
    > - wyjścia do podłączenia trzech wyprowadzeń silnika
    > - wejście sterujące szybkością obrotów, przyjmujące sygnał z MCU
    > (np.
    > PWM albo częstotliwość).

    Każdy najprostszy ESC modelarski nazywany "regulator silnika
    bezszczotkowego" np:

    https://allegro.pl/oferta/esc-regulator-20a-94707461
    97

    Sygnał sterujący to PWM o szerokości impulsów z zakresu 1ms-2ms:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Servo_control

    1ms silnik off, 2ms silnik pełne obroty.

    Można kupić gotowe pudełko "tester serw" z potencjometrem gdzie jest
    już wbudowany generator impulsów sterujących (regulacja
    potencjometrem).

    Większość prostych ESC nie wymaga kalibracji (nie jest to konieczne
    przy każdym uruchomieniu albo w ogóle nie ma kalibracji). Dźwięk
    (muzyczka) na początku sygnalizuje, że po włączeniu zasilania zadane
    impulsy odpowiadają stanu wyłączenia silnika (gaz off) i silnik jest
    gotowy do pracy. Jeśli nie ma dźwięku oznacza to, że "gaz" nie jest
    w pozycji off lub jest jakiś problem z podłączeniem. To jest taki
    układ bezpieczeństwa by silnik nie odpalił w sposób niespodziewany po
    podłączeniu zasilania (i np. zranił smigłem).

    --
    Marek