eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganew
    s.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
    <nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
    <13xfqgk2j8l9z.157538yiay7i1$.dlg@40tude.net>
    <nvks09$8su$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 5 Nov 2016 18:21:36 +0100
    Message-ID: <z4rvee2v1yw3$.15nktuwtoq5mw$.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1478366462 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 82.143.187.50:59081
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707984
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 15:57:07 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > W dniu 2016-11-05 o 11:27, J.F. pisze:
    >>> Jedyny prawdziwy sposób, w jaki można regulować prędkość silnika
    >>> asynchronicznego, to przez zmianę częstotliwości.
    >>> Natomiast zmieniając napięcie (choćby i regulatorem fazowym), regulujesz
    >>> jedynie moment obrotowy.
    >>
    >> Ale np w takich silnikach DC szeregowych lokomotyw tez regulujesz
    >> tylko moment. Wystarcza.
    >
    > Zobacz sobie charakterystykę silnika szeregowego i porównaj z
    > charakterystyką silnika asynchronicznego. Dlatego klatkowce w
    > lokomotywach pojawiły się dopiero po opanowaniu tranzystorowych
    > przetwornic częstotliwości.

    No coz, jak z przegrzewaniem to ja nie wiem, ale:
    a) indukcyjne maja maly moment rozruchowy, kolej chce duzy.
    Co prawda byly silniki regulowane z pierscieniami.

    b) w trakcji jest prad staly, wiec jak tym zasilac silnik indukcyjny ?

    c) drut jest jeden, wiec faza jedna, i co - kondensatory, czy zwarta
    faza ?

    Ale ... da sie i bez tranzystorow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Three-phase_AC_railway
    _electrification

    > Poza tym tak się mówi, że silniki trakcyjne DC są szeregowe, ale
    > znalazłem w schemacie EN57, że 1,5% prądu wirnika omija stojan przez
    > bocznik. Więc to nie jest sensu stricto silnik szeregowy, co raczej
    > szeregowo-bocznikowy z odwróconą funkcją stojana i wirnika (uzwojenie
    > bocznikowe jako część prądu płynącego przez wirnik).


    1.5% to nie wydaje sie duzo. Ale moze rozbiegnieciu zapobiec.

    > Oczywiście wiadomo, że przy 1,5% prądu bocznikowego, charakterystyka
    > szeregowa jest dominująca.

    Czyli da sie sterowac za pomoca samego momentu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: