  • Data: 2022-09-16 17:38:02
    Temat: Re: Sterownik rolet - trochę nietypowo.
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    > No to optymistycznie zacząłeś od "rozpoznania bojem".
    > Przecież było wiadomo, że to nie pójdzie, jedna częstotliwość - więc ani FDMA,
    > ani w zamian TDMA ani CDMA (to ma np. LoRa).

    Fakt, na ten projekt niemal "wszedłem z marszu" - czyli pierwszy tydzień
    po zatrudnieniu się tam ;-)

    > Ale też widać, że ktoś natrafił wcześniej na ten problem, a nawet znalazł
    rozwiązanie,
    > może nie idealne, ale satysfakcjonujące - oczywiście pytanie, czy satysfakcjonujące
    > dla projektu tej skali, bo może było ok. dla 10 pilotów, ale dla 40 już nie - bo
    chyba
    > nie są takimi głupkami, żeby pisać o wykorzystaniu tego w sterowaniu rolet, jeśli
    się
    > to do tego nie nadaje.

    W przypadku "szefów" to nie działa tak jak piszesz: "to ma być zrobione"
    :) (kropka).

    > A Ty zaniedbałeś przeglądu wszystkiego, co jest dostępne oraz zadania sobie przy
    tym
    > bardzo ważnego pytania: "Co autor miał na myśli?".

    W sumie to całość byłaby już zrobiona i działająca gdybym postawił
    silniej "na swoim" - jako zarządcę postawił siemensa S7-1200 lub 1500,
    do tego coś po profibusie z wykorzystaniem istniejących kabli i po temacie.

> [...]
    > zapewne to, co ma na "normalny" zanik sygnału trzymania przycisku - zatrzyma
    silnik.

    > Najprawdopodobniej w tym celu zrobili piloty - zapewne specjalnie do rolet -
    3-przyciskowe.
    > Naciśnięcie jednego powoduje rozpoczęcie ruchu rolety w górę (pewnie też jest w
    pilocie
    > mechanizm "idiotoodporny", czyli nie powtarza transmisji, gdy ktoś przycisk trzyma
    > albo zbyt często naciska), naciśnięcie drugiego powoduje rozpoczęcie ruchu rolety
    > w dół, a naciśnięcie trzeciego - zatrzymanie ruchu.

    Wyjaśniłem w odpowiedzi do poprzedniej wiadomości innego kolegi.

    > Dodatkowy plus - jak chcesz całkowite zamknięcie lub całkowite otwarcie, to
    naciskasz
    > sobie guzik, a o resztę martwi się mechanizm (tu też ciekawe, co on robi jak
    wykryje - i też
    > pytanie, jak to robi? - kraniec - bo przecież centrala dalej mu daje napięcie?).

    Krańcowy jest w zabudowany w napędzie - prawdopodobnie jakaś
    przeciążeniówka, bo w opisie piszą również o wykrywaniu przeszkód.

    > Wymagać to będzie jeszcze jednej centrali i jednego modułu 20 wejść do wago - ale
    może pomoże
    > na tyle, że problem stanie się zbyt rzadki aby wqurzać ;>

    Nie, dlatego 40 wejść i wyjść ogania temat.

    Swoją drogą siedzę właśnie nad schematem takiej centrali w oparciu o
    nadajniki i odbiorniki 433Mhz z Ali, picem 32MX795 w wersji 100 nóżkowej
    i ... natrafiłem na PCF8754 co znacznie upraszcza odbiór sygnałów oraz
    znacząco redukuje liczbę potrzebnych linii do 8 szt :) ale dam chyba
    16F887 coby wyświetlać chociaż informacje na jakimś LCD :))

    Na razie wgryzam się DTSy protokołów komunikacyjnych...

    --
    Pozdrawiam - titanus