    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik rolet - trochę nietypowo.
    Date: Mon, 19 Sep 2022 21:20:34 +0200
    <4...@g...com>

    > Nie, chodziło mi o to, co musi robić użytkownik, żeby mu się roleta
    otwierała/zamykała?
    > Póki co wyobrażam sobie dwa scenariusze:
    > - musi cały czas trzymać wciśnięty przycisk (przez co pilot przez cały czas
    nadaje),
    > bo jak tylko puści to silnik staje,
    > - wystarczy, że przyciśnie i silnik rusza w wybranym kierunku - a zatrzyma
    > się jak dojdzie do krańca lub gdy znów wciśnie się któryś przycisk.

    Tak jak napisałem: wciska przycisk na pilocie -> napęd idzie przez 5 sek
    (ustalone podczas programowania reakcji centrali na przycisk pilota),
    albo do góry albo do dołu -> stop.

    > Bo ten "podział central na piętra" to raczej tylko logiczny, a nie radiowy,
    > zapewne obie centrale i wszystkie piloty działają na tym samym kanale.

    Co do kanału to nie wiem, ale dwa piloty zaprogramowane w różnych
    centralach, "działają" równocześnie.
    Piloty generalnie można przyporządkować do różnych central - proces uczenia.

    > Do tego obie centrale są w piwnicy - to ew. zapewnie "priorytet" dla pilotów
    > z niższego piętra, bo raczej od nich do piwnicy będzie dochodził silniejszy sygnał
    > (ale nie wiadomo, czy na tyle silniejszy, by wystarczyło SNR do poprawnego
    odbioru).

    Nie ma znaczenia - z punktu widzenia centrali istotne jest czy odbierze
    poprawnie kod pilota i przycisku przyporządkowany do danego kanału.

    > Oraz co się dzieje, gdy użytkownik jest debilem, i, mimo że ma powiedziane, że ma
    > po prostu przycisnąć i puścić, to on będzie ten guzik dusił przez cały czas.
    > Czy w takiej sytuacji pilot cały czas nadaje?

    Nie - zgodnie z priorytetem oszczędzania energii (bateria) sygnał jest
    nadawany przez pilota przez ok 2 sek. Potem koniec, do następnego
    naciśnięcia.

    > I jak się mają te czasy 5s i 20s do czasu potrzebnego na zamknięcie w pełni
    otwartej
    > albo otwarcie w pełni zamkniętej rolety?

    5 sek jest aby podnieść/opuścić o jakąś wysokość - 20 aby z każdej
    poprzedniej pozycji dojechać do końca (góra lub dół) a tu napęd wyłączy
    wbudowana krańcówka.

    Można to by było przeliczyć obr/czas/odległość jednak każdy naped ma i
    tak swoją prędkość więc sztywny wzór się nie sprawdza. Każdy napęd
    trzeba by kalibrować osobno (i mieć chociaż jako informację zwrotną np
    koniec poboru prądu - czyli monitorować zasilanie napędu osobno w szafie
    sterującej - da się, ale po co ?).

    --
    Pozdrawiam - titanus