  • Date: Wed, 25 Jul 2012 08:17:44 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej

    W dniu 23.07.2012 20:11, __Maciek pisze:

    > Po pierwsze to dlaczego kilkuset? Powiedzmy że masz z przodu lampę
    > 55W, z tyłu 5W i to jest wszystko co musi działać stale w czasie

    Niektórzy mają podwójne światła. Do tego dochodzi np. nawigacja.

    > jazdy, rzeczy działające "okazyjnie" - kierunkowskazy, klakson, lampa
    > stopu pociągną prąd z akumulatora - alternator i przetwornica nie musi
    > tego zapewnić, następnie ubytek się doładuje. Wychodzi więc że
    > przetwornica musiałaby mieć moc min. 80W (20W zapasu), załóżmy że damy
    > większy zapas i przetwornica będzie mieć 100W.

    IMHO mało. Po rozruchu prąd ładowania może być i kilka amperów. Zapłon
    wg. mnie przy maksymalnych obrotach i kilku cylindrach też może wziąć i
    100W, jeśli nie więcej (skoro w Charcie 210 przerobionym na 12V nowy
    zapłon na 12V bierze wg. raportów w sieci do 2A).

    [ciach]

    > częstotliwością, przyjmijmy 100kHz. Dobierając z grubsza z tabel w
    > katalogu Magneticsa (dla topologii push-pull) dostajemy rdzenie (WaAc
    > ok. 0,4cm^4) - E25/10/13, P26/16, RM10, a więc główne wymiary
    > transformatora nie przekroczą 30mm.
    > Topologia forward (WaAc=0,8cm^4): E34/14/10, ETD29 - niewiele
    > większe.

    Myślisz, że zmieścisz się w pudełku zapałek? (bo taką wielkość ma
    mniej-więcej mój regulator)